در حاشیه جشنواره غذای سنتی و سالم در کلاله اعلام شد:

جذب بیش از 1000 سواد آموز در کلاله

1403-07-04 02:07:29
0
53

کارشناس مسئول سنجش سواد آموزی آموزش و پرورش کلاله گفت: امسال باید 1020 سواد آموز در دوره های مختلف سواد آموزی، تحکیم و انتقال سواد آموزی این شهرستان جذب شوند.

 

 

 

به گزارش کلاله خبر، جشنواره ویژه دوره سواد آموزی در چهار روستای (صالح آباد، اجن سنگرلی، قوجمز، کاظم خوجه) شهرستان کلاله به محوریت روستای کاظم خوجه  برگزار شد.

در این جشنواره سنتی بانوان سواد آموز سیستانی و ترکمن با همکاری آموزش دهندگان سواد آموزی به پخت غذاهای سنتی سیستانی از قبیل کشک سیستانی، آبگوشت محلی، اوجیزک، چنگالی، دوغدور، تاس اووی و غذاهای سنتی ترکمن ها از قبیل چکدرمه، ثویتلی آش، قاتقلی بورک، بولاما و نان محلی از قبیل چافاتی، پوثیق، چلبک و بشمه پرداختند.

سلیمان دردی پور کارشناس مسئول سنجش سواد آموزی آموزش و پرورش کلاله در حاشیه این جشنواره گفت: به منظور تقویت پخت غذای سنتی و سالم برای بهبود و افزایش سطح سلامت جامعه، نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش کلاله به منظور تقدیر از بانوان کدبانوی سواد آموز و تقویت مهارت های فردی و افزایش انگیزه در آنان  این جشنواره را با مشارکت چهار روستا به محوریت روستای کاظم خوجه برگزار کرد.

وی افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند زمینه ساز انگیزه و حضور بانوانی باشد که پا به عرصه سواد آموزی گذاشته و با خواندن و نوشتن قدم های تازه ای را تجربه می کنند .

دردی پور در ادامه اظهار داشت: امسال یعنی حجم ابلاغی جذب سواد آموزان شهرستان کلاله در سه دوره ( سوادآموزی 520 نفر ، تحکیم  260 نفر ، انتقال 240 نفر ) می باشد که امید است با توجه به تلاش و برنامه ریزی انجام شده و استفاده از ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی شاهد تحقق صددرصدی حجم ابلاغی در شهرستان باشیم.

کارشناس مسئول سنجش سواد آموزی آموزش و پرورش کلاله گفت: در مبحث شناسایی و جذب افراد بی سواد 10 تا 20 ساله و اولیای بی سواد دانش آموزان با همکاری عوامل اجرایی مدارس گام های موثری برداشته شده است.

وی در پایان  از تاسیس و راه اندازی مراکز یادگیری محلی و اجرای طرح حلقه های کتاب و کتابخوانی به منظور تقویت آگاهی سواد آموزان و توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه خبر داده و بیان داشت: اجرای چنین طرح هایی در جهت تحقق اهداف سواد آموزی بسیار موثر خواهد بود.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار