با وجود گذشت تقريبا دو هفته از فاجعه منا؛

تركمن ها اين روزها در مورد نازقليچي و شهداي منا چه مي گويند؟

1403-08-01 06:08:10
0
10

با وجود گذشت تقريبا دوهفته از حادثه اسفبار منا هنوز تركمن صحرا ملتهب و داغدار است .

 

 

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از ساحل گميشان، تركمن هاي گلستان انسان هايي نجيب و مهربانند ولي يک خصوصيت متمايز دارند و آن هم صبوري در مرگ عزيزانشان است شايد بيشتر از هرجاي ديگر... نه اينكه غمگين نشوند نه... ولي انگار فلسفه مرگ را به عنوان يك حقيقت زندگي در فرهنگشان به خوبي تحليل كرده اند... مثلا اينكه، سياه نمي پوشند و با صداي بلند ناله نمي كنند و صبوري مي كنند...

اما اين بار داغ منا آنچنان قلوب مهربانشان را به درد آورده است كه هنوز بعد از دوهفته تركمن صحرا مثل روزهاي اول ملتهب است شايد يك دليل آن جنازه هاي پاكي باشد كه هر روز يك به يك پشت هم مي آيند... شايد عمق فاجعه... شايد... .

هرچند مردم بي نهايت از بي كفايتي آل سعود عصباني هستند و هنوز مرگ اين تعداد از پاره هاي تنشان در بزرگترين مراسم مذهبي دين شان را نتوانستند توجيه كنند ولي آنچه اين ميان آلامشان را تسكين داده اعتقادشان به حج و نظرشان در مورد لاله هاي سفيد مناست كه در ذيل مي بينيد:

يكي مي گفت: ببينيد كه در زندگي چه كرده اند كه خداوند اين چنين مرگ با عزتي نصيبشان كرده است.

فرماندار گميشان مي گفت: از خداوند مي خواهم براي من هم مرگ اين چنين با افتخار و در راه خودش قسمت كند.

نظري مهر نماينده مجلس مي گفت: چقدر با شكوه است كه اين عزيزان با آمادگي به استقبال مرگ رفته اند ، قيل از رفتنشان همه بدهي هاي ماليشان را تصفيه كرده اند از همه دوستان و آشنايان حلاليت گرفته اند و اصلا در مواجه با مرگ غافلگير نشده اند.

بانوي تركمني مي گفت: با لباس سفيد منا در حال سنگ زدن به شيطان خدا را ملاقات كرده اند و اين خيلي زيباست .

يك دانشجوي مديريت ميگفت: چقدر با اخلاص به حج رفتند كه ديگر برنگشته اند.

دخترجواني كه مادرش را ازدست داده بود مي گفت: يك ماه مادرم را نديده بودم و در شرايطي كه براي استقيال و شادي آماده شده بودم با خبر مرگ مادرم داغ بر دلم گذاشتند و عيدمان را عزا كردند ولي براي عاقبت مادرم خوشحالم، مي دانم كه جايش در بهشت خوب است.

اينجا ملت تركمن همه معتقدند ، حج درگذشتگانشان به فضل خدا حج مورد قبول و پذيرفته شده ای است و عزيزانشان در راه خدا رفته اند و اين دلهايشان را آرام مي كند و الا چه كسي است كه بتواند اين غم جانسوز را تاب بياورد ...

(خوش به حالشان) اين كلمه را تقريبا از زبان همه كساني كه در مراسم تشييع شركت مي كنند مي شنوي ...

مرگ بر آل سعود ، مرگ بر كساني كه نمي توانند عزت مسلمين را ببينند و حرمت خانه امن الهي و مهمان ويژه معبود را شكستند.

ننگ بر حرمت شكناني كه لكه ننگ مهمان كشيشان هرگز از دامان پليدشان پاك نخواهد شد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار