نماینده مردم شهرق گلستان در مجلس شورای اسلامی:

معضل بیکاری در حوزه انتخابیه‌ام یکی از مشکلات اساسی خانواده‌هاست/ روستاهای شرق گلستان از کمبود شدید آب شرب بهداشتی رنج می‌برند

1403-07-04 01:07:36
0
37

نماینده مردم شهرق گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: معضل بیکاری و نبود اشتغال در حوزه انتخابیه‌ام ازجمله در شهرستان‌های مینودشت و کلاله یکی از مشکلات اساسی خانواده‌هاست، ازاین‌رو رونق صنعت در منطقه را به‌عنوان یکی از خواسته‌های مهم مردم متذکر شد، درواقع با طرح آمایش صنعت در کشور تهیه، توجه به منطقه بر اساس نقشه راهبردی و بررسی وزرای متولی اشتغال متوجه وضعیت اشتغال در این منطقه و بی‌مهری‌ها خواهند شد.

 

 

به گزارش کلاله خبر، عبدالکریم رجبی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تسلیت به مردم کشور برای جانباختن حجاج بیت‌الله الحرام که مصداق بارز مهاجر الی الله بوده است، گفت: بی‌مسئولیتی و سو مدیریت آل سعود برای فاجعه منا را محکوم می‌دارم، ازاین‌جهت دولت و به‌ویژه وزارت امور خارجه با هماهنگی جامعه بین‌المللی و با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب، به بررسی علل حادثه پرداخته و تا حصول نتیجه قانع‌کننده آن را پیگیری کنند.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری، گفت: همان‌گونه که ایشان فرمودند در خصوص این فاجعه از پیش قضاوت نمی‌کنیم اما مسئولیت دولت عربستان را در این حادثه و تعیین تکلیف به‌موقع جان‌باختگانی که مورد کم‌توجه‌ی و بی‌مهری قرارگرفته‌اند را مورد تأکید قرار می‌دهیم.

وی متذکر شد: دولت عربستان باید مسئولیت مادی و معنوی فاجعه منا را بپذیرد و گزارش دقیق، بی‌طرفانه و مستند را با لحاظ شواهد و مشاهدات کشورها تهیه کند، البته لازم است حقیقت از طریق کمیته حقیقت‌یاب روشن شود تا همه علل وقوع این حادثه را بدانند و مطمئن شوند که در سال‌های آینده چنین فاجعه‌ای رخ نخواهد داد، البته در صورت قصور مأموران آل سعود برخورد لازم انجام گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم در ادامه ضمن تشکر از دولت و تیم دیپلماسی هسته‌ای، گفت: تیم مذاکره‌کننده با تلاش بسیار و با در نظر گرفتن خطوط قرمز رهبری توانستند داشتن حق مسلم هسته‌ای و غنی‌سازی و لغو تحریم‌های ظالمانه را به دشمنان قسم‌خورده بقبولانند و کمیسیون ویژه برجام نیز با حساسیت ویژه در جلسات متعدد موضوع را بررسی کردند.

رجبی تصریح کرد: در سال هم‌دلی و هم‌زبانی دولت و ملت با در نظر گرفتن همه جوانب برجام و خطوط قرمز رهبری و خواست مردم در جهت ایجاد اتحاد، انسجام ملی تصمیم‌گیری خواهد شد، در بررسی برجام بر این نکته که دشمن قابل‌اعتماد نیست، متفق‌القول هستیم و راه نفوذ دشمن که دغدغه رهبری است باید بسته شود، لذا همه قوا هم بر این مسئله تأکیددارند و در اجرا نیز باید مراقبت شود.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش گفت: معضل بیکاری و نبود اشتغال در حوزه انتخابیه‌ام ازجمله در شهرستان‌های مینودشت و کلاله یکی از مشکلات اساسی خانواده‌هاست، ازاین‌رو رونق صنعت در منطقه را به‌عنوان یکی از خواسته‌های مهم مردم متذکر شد، درواقع با طرح آمایش صنعت در کشور تهیه، توجه به منطقه بر اساس نقشه راهبردی و بررسی وزرای متولی اشتغال متوجه وضعیت اشتغال در این منطقه و بی‌مهری‌ها خواهند شد.

وی ضمن تشکر از رییس‌جمهور درخواست کرد که با عنایت به رشد بالای بیکاری تدبیری در این خصوص اتخاذ کند و دولت هر چه سریع‌تر نسبت به تقدیم لایحه منطقه آزاد اینچه برون به‌عنوان فرصت اشتغال‌زایی در استان به مجلس اقدام کند.

رجبی ضمن تشکر از وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: علی‌رغم اعلام رسمی رییس‌جمهور در سفر به استان گلستان برای شروع پروژه راه‌آهن گرگان - گنبد کلاله - مشهد متأسفانه هنوز اقدام عملی مؤثری در این خصوص انجام‌نشده است و درخواست تسریع در شروع عملیات رادارم.

وی افزود: سه سال است که پیگیر تکمیل بزرگراه آزادشهر به جنگل گلستان هستم اما علی‌رغم دستور جنابعالی اقدام مؤثری در این زمینه انجام‌نشده است و لذا می‌خواهم علت اجرایی نشدن دستورتان را پیگیری و دستور ویژه را برای تسریع این امر دهید.

رجبی با توجه به ترافیک سنگین جاده کلاله به مراوه‌تپه و آمار بالای تصادفات در این مسیر درخواست کرد که اقدام لازم برای چهار بانده کردن این جاده صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم خطاب به وزیر نیرو گفت: بسیاری از روستاهای شرق گلستان از کمبود شدید آب شرب بهداشتی رنج می‌برند، به‌طوری‌که روزانه 10 دقیقه بیشتر آب ندارند و علی‌رغم جلسات متعدد با شما-وزیر نیرو- متأسفانه اقدام مؤثری در این خصوص انجام‌نشده لذا درخواست می‌شود که تدابیر لازم را برای حل مشکل انجام دهید.

وی از وزیر کشاورزی خواست که برای حل مشکل تداخل مالکیت زمین‌های کشاورزی کشاورزان منطقه که اخیراً توسط مأموران منابع طبیعی مورد خلل قرار می‌گیرد، اقدامات لازم صورت گیرد و در خصوص استمهال تسهیلات کشاورزان که به دلیل خشک‌سالی قادر به بازپرداخت آن نشده‌اند نیز تدابیر لازم اندیشیده شود.

رجبی از وزیر کشور خواست نسبت به قانون تقسیمات کشوری اقدام لازم را انجام دهد و از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهت سفر به حوزه انتخابیه‌اش و کلنگ زنی دو مرکز مهم درمانی تأمین اجتماعی در شهرستان‌های کلاله و مینودشت تشکر کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر نفت که باهمت وی عملیات گازرسانی به روستاهای شرق استان با جدیت در حال اجراست و از وزیر بهداشت هم به خاطر کمک در تأمین اعتبار لازم برای تکمیل بیمارستان‌های کلاله و مینودشت تشکر کرد، وی همچنین سفر ریاست مجلس به استان گلستان را منشأ خیروبرکت دانست./خانه ملت

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار