زمان برگشت کاروان حجاج کلاله ای اعلام شد

1403-07-04 01:07:35
0
55

مسئول حج و زیارت شهرستان کلاله گفت: حجاج کلاله ای فردا(پنجشنبه) مکه را به مقصد ایران ترک می کنند.

 

 

 

عباس عیدی در گفتگویی اظهار داشت: مسلمانان جهان در روز عید قربان با رخ دادن حادثه منا در غم عظیمی فرو رفتند؛ حادثه ای که در پی آن بیش از 4 هزار مسلمان جان باختند.

وی افزود: آنچه مسلم است این می باشد که سوء مدیریت سران عرب باعث بروز چنین حوادثی در روزهای حج می شود و امسال این سوء مدیریت باعث جان باختن بیش از 4 هزار مسلمان شد که در بین آنها چند صد نفر ایرانی نیز وجود دارد.

مسئول شرکت حج و زیارت محبان ولایت کلاله تاکید کرد: موضوع مطرح شده از سوی بزرگان نظام  مبنی بر واگذاری مدیریت امور حج به کشورهای اسلامی امری اجتناب ناپذیر است و کشورهای اسلامی باید در این زمینه تمهیدات مناسبی را درنظر بگیرند و در این امر موضع گیری یکسانی داشته باشند.

عیدی یادآور شد: درج امضا پای طومار بی لیاقتی های آل سعود توسط اهل تشیع و تسنن نشان از همدلی مردم این شهرستان در بی کفایتی این خاندان در اداره امور حج است و این موج تنفر از آل سعود باید در تمامی کشورهای اسلامی بوجود آید تا ان شالله شاهد تغییرات اساسی در مدیریت امور حج باشیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه کاروان اعزامی از شهرستان کلاله در حادثه منا مشکلی نداشت و با مدیریت توانستیم حجاج کلاله ای را از حادثه منا دور نگه داریم.

مسئول حج و زیارت کلاله ادامه داد: بانوان حاضر در کاروان، شب مناسک حج را انجام دادند و ما با اطلاع از اینکه از ساعات 9 به بعد اوج ازدحام  است(با توجه به تجربیات گذشته)، سعی کردیم برنامه های خود را طوری تنظیم کنیم که تا ساعت 9/30 تمام مناسک حج مردان نیز به پایان برسد و خوشبختانه این امر محقق شد.

عیدی به زمان بازگشت کاروان کلاله به شهرستان اشاره کرد و افزود: کاروان کلاله فردا (پنجشنه) ساعت 17 مکه را به مقصد ایران ترک می کند و ان شالله حجاج کلاله ای حدود ساعت 23 به شهر کلاله خواهند رسید.

وی در پایان گفت: از سوی مسئولین شرکت حج و زیارت محبان ولایت کلاله این فاجعه انسانی را به مسلمان جهان بخصوص خانواده های داغدار ایرانی، مقام معظم رهبری و امام زمان(عج) تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال خواهان علو درحات برای این عزیزان هستیم.

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار