مدیر کل استاندارد گلستان:

۱۵ واحد صنفی متخلف گلستان به مراجع قضایی معرفی شدند

1403-06-29 02:06:06
0
95

مدیر کل استاندارد گلستان گفت: ۱۵ واحد صنفی متخلف گلستان به مراجع قضایی معرفی شدند

 

 

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، محمود فرمانی از ارجاع ۱۵ واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی خبر داد و گفت: در بازرسی های انجام شده از واحدهای صنفی به منظور بررسی و آزمون ترازوها، تعدادی واحد صنفی در استان گلستان شناسایی شدند که اقدام به عرضه کالاهای با کیفیت پایین تر از استاندارد و نیز استفاده از ترازوی غیر استاندارد کرده بودند.

دبیر شورای استاندارد گلستان افزود: این واحدهای صنفی به موجب مواد ۹ و ۱۰ قانون سازمان ملی استاندارد ایران، به محاكم قضایی معرفی شدند.

وی افزود: به موجب ماده ۱۰ قانون سازمان ملی استاندارد ایران، هر کاسب و تاجر و یا هر شخص حقیقی و حقوقی که به نحوی به امور تولید، تجارت، ارائه خدمات و داد و ستد عمومی اشتغال دارد، چنانچه دارای اوزان و مقیاس ها و وسایل سنجش قلب بوده و یا با اوزان و مقیاس های تقلبی و یا غیر قانونی داد و ستد کند، با رعایت شرایط و امکانات خاطی به حبس از دو ماه تا دو سال و پرداخت جزای نقدی و نیز استرداد معادل اموالی که با تقلب کسب کرده محکوم خواهد شد.

فرمانی گفت: طی بازرسی کارشناسان استاندارد از واحدهای صنفی، یک واحد صنفی که از ترازوی غیر استاندارد در عرضه محصولات به مصرف کنندگان استفاده می کرد، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.

به گفته وی، این واحد متخلف طبق ماده ۱۰ قانون سازمان ملی استاندارد از سوی مراجع قضایی به تحمل چهار ماه حبس، پرداخت پنج میلیون جزای نقدی و ضبط ترازو به نفع سازمان ملی استاندارد محكوم شد.

فرمانی اظهار کرد: حسب گزارش واصله مبنی بر غیر استاندارد بودن تجهیزات شهر بازی در شهرستان های کلاله، گالیکش، مینودشت و گنبد کاووس، بازرسان اداره كل استاندارد گلستان به چهار مركز شهر بازی در شهرستان های مذكور مراجعه کردند که نتایج نشان دهنده غیر استاندارد بودن ۹ مورد از وسایل و تجهیزات بازی در این شهرستان بود.

وی با اظهار این مطلب که تجهیزات غیر استاندارد به طور موقت پلمپ شدند افزود: با توجه به اجباری بودن استاندارد تجهیزات شهربازی و زمین های بازی، همه دارندگان این وسائل باید قبل از بهره برداری از تجهیزات فوق و پس از انجام بازرسی توسط شرکت های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده توسط سازمان ملی استاندارد ایران و رفع نواقص احتمالی، مجوز بهره برداری را از اداره کل استاندارد دریافت کنند.

به گفته فرمانی با مالکان متخلف مطابق مقررات سازمان ملی استاندارد برخورد قانونی صورت می گیرد.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار