میر آییز عنوان کرد:

کلیه زائرین گلستانی از تاریخ 6 الی 10 مهرماه به استان باز می گردند / طبق آمار رسمی 9 کشته و 35 مفقودی در استان داریم / تشییع کشته شدگان این حادثه متمرکز کشوری خواهد بود

1403-08-01 06:08:03
0
12

جانشین مدیر حج و زیارت استان با اشاره به فوت 9 و مفقودی 35 زائر گلستانی گفت : زائرین گلستانی طی 7 پرواز از تاریخ 6 الی 10 مهرماه از فرودگاه جده به گلستان باز می گردند.

 

 

 

 

سید حسین میرآییز جانشین مدیر حج و زیارت استان گلستان دقایقی پیش در گفتگو با شبکه گلستان آخرین جزئیات حادثه منا را تشریح کرد.

میرآییز گفت : طبق آخرین آمار رسمی تعداد کشته شدگان گلستانی حادثه منا 9 نفر و مفقودین گلستانی 35 نفر می باشند که اسامی آنها در سایت حج و زیارت استان درج شده است .

وی در خصوص بازگشت حجاج گلستانی گفت : امسال حدود 1800 زائر گلستانی به سفر حج اعزام شدند که طی 7 پرواز از تاریخ 6 الی 10 مهرماه به کشور ما باز می گردند .

جانشین مدیر حج و زیارت استان تصریح کرد: همه زائرانی که از گلستان به سفر حج رفتند مدینه قبل بوده و 7 روز حضور خود را در مدینه سپری کردند و در تاریخ 6 مهرماه بازگشت آنها آغاز می شود.

سید حسین میرآییز گفت : 12 کاروان از گلستان اعزام زائر داشتند که فقط برای دو کاروان گنبدی ما این مشکل پیش آمد و بقیه کاروانها در سلامت کامل اعمال خود را بجا آوردند و فردا نیز اخرین روزحضور در منا است .

وی در خصوص انتقال اجساد کشته شدگان گفت: طبق دستور رئیس جمهور مبنی بر انتقال متمرکز اجساد کشته شدگان به کشور و مراسم رسمی تشییع ، ما هم منتظریم تا این امکان فراهم شود و درصورت اطلاع سریعا آن را به هم استانی ها اعلام خواهیم کرد.

گفتنی است در حادثه روز گذشت منا در اثر سهل انگاری دولت سعودی 131 زائر ایرانی و 9 زائر گلستانی به شهادت رسیدند و از سرنوشت 35 زائر گلستانی هم خبری نیست ./گلستان ما

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار