در جلسه مبارزه با مواد مخدر اعلام شد:

کشف بیش از 18 کیلوگرم مواد مخدر طی 6 ماه / بیش از 300 معتاد در کلاله در حال ترک اعتیاد هستند

1403-07-03 11:07:17
0
40

فرماندار کلاله از ترک اعتیاد 315 معتاد در کمپ های ترک اعتیاد در این شهرستان خبر داد.

 

 

به گزارش کلاله خبر، نصرت برزگر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت : 315 تن معتاد به مواد مخدر در مسیر ترک قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود : فعالیتهای فرهنگی و پیشگیرانه در آموزش و پرورش با رعایت و دقت در نکات آموزشی و چگونگی آموزش، یکی از ضروریات رسیدن به جامعه عاری از اعتیاد و مواد مخدر است.

فرماندار کلاله تاکید کرد : باید آگاهی را در دانش آموزان افزایش داد و آنان را با عوارض و عواقب اعتیاد آشنا کرد.

برزگر اعلام کرد: طی 6 ماهه اول سال جاری تلاش های خوبی صورت گرفت به طوریکه در همین مدت 214 نفر معتاد در مرکز اقامتی میان مدت اقدام به ترک اعتیاد کرده اند و 101 تن هم به مراکز سرپایی ترک اعتیاد شهرستان مراجعه کرده اند.

محمد رضا فشایی رئیس بهزیستی کلاله هم در این جلسه گفت: طی 6 ماهه اول امسال 30 کارگاه آموزشی در جهت پیشگیری از اعتیاد در مناطق شهری و روستایی برگزار شده است.

وی افزود: در شهرستان کلاله یک مرکز ترک اعتیاد میان مدت و 4 مرکز درمانی سرپایی وجود دارد که 2 مرکز تحت نظارت بهزیستی و 2 مرکز هم تحت نظارت بهداشت و درمان می باشد.

رئیس بهزیستی کلاله خواستار تامین اعتبار کافی برای پرداخت هزینه ترک اعتیاد معتادان معرفی شده از مراجع قضایی ، انتظامی و ... که مشکلات مالی دارند، شد

وی اعلام کرد: در 6 ماهه اول امسال فقط 500 هزار تومان اعتبار به بهزیستی برای مراکز ترک اعتیاد تعلق گرفته است.

سرهنگ حسین غلامی جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان هم در این جلسه اعلام کرد: از اول فروردین امسال تاکنون 18 کیلو و 618 انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است که در مقایسه با 9 کیلو و 618 گرم همین مدت در سال گذشته رقم کشفیات نزدیک به دو برابر شده است.

وی افزود: در این مدت 137 معتاد دستگیر و 20 تن از عناصر تهیه و توزیع مواد مخدر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار