غلامی: از اظهارات توهم آمیز پرهیز شود

شورای نگهبان مورد اعتماد ملت است / انتخابات ادوار گذشته نشان از عملکرد قانونی و فراجناحی شورای نگهبان دارد

1403-07-03 10:07:26
0
36

مسئول هیئت نظارت بر انتخابات گلستان گفت : خروجی انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری در همه ادوار گذشته  نشان مي دهد که شورای نگهبان عملکردي قانونی و فراجناحی داشته است.

 

 

 

به گزارش کلاله خبر، عیسی غلامی مسئول هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان استان گلستان گفت : آندسته ازجریان‎های سیاسی و اشخاص سیاسی که اظهارنظرهای بی اساس می‎کنند را دعوت به رعایت قانون می‎کنم اینگونه اظهارات و پیش‎بینی‎ها برخلاف قانون است و فضای آرام کشور را در سالی که دو انتخابات مهم در پیش رو داریم به هم می‎زند لذا توصیه می‎کنم که از این اظهارات خلاف قانون حذر کرده و از چنین توهماتی خارج شوند .

وی افزود: اگر این اظهارات و پیش‎بینی‎های توهم‎آمیز بخواهد تداوم داشته باشد از مقامات سیاسی، امنیتی و قضایی می‎خواهیم مطابق قانون با این ااشخاص که به نوعی با تشويش افکار عمومی باعث تنش سیاسی در استان می‎شوند برخورد جدی نمايند.

غلامی تصریح کرد: قبلا نیز از مقامات سیاسی امنیتی استان خواسته ايم که با آندسته از اشخاص، جریانات و احزاب سیاسی و داوطلبان احتمالی انتخابات که در پی ایجاد تنش و چالش در استان هستند برخورد جدی و قانونی انجام دهند به دلیل اینکه ایجاد تنش‎های سیاسی، قومی و مذهبی علاوه بر اینکه فضای آرام جامعه را به هم می‎زند ،باعث می‎شود که مورد سوءاستفاده و بهره‎برداری بدخواهان و دشمنان نظام قرار گيرد.

مسئول هیئت نظارت بر انتخابات استان گلستان خاطرنشان کرد: شفافیت واقعی انتخابات الزاماتی دارد که مهمترین آن این است که مجموعه دولت و عوامل اجرایی و نظارتی بی‎طرفانه عمل کنند و مجلس شورای اسلامی اهتمام جدی داشته باشد تا نواقص و اشکالات مجموعه قوانین انتخاباتی که محصول فضای سیاسی اجتماعی دهه 60 است رامتناسب با مقتضیات زمان، تغییرات شکلي و ماهوی دهد.

عیسی غلامی گفت : بنده به مقامات محترم در قوه مجریه توصیه می‎کنم در سالی که دو انتخابات مهم پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را پیش رو داریم از این گونه اظهارنظرها بی مبنا پرهیز کنند، این اظهارات در افکار عمومی نگرانی‎هایی به وجود می‎آورد وبی‎طرفی دولت در انتخابات را زیرسوال می‎برد. دوستان ما در دولت به ویژه در وزارت کشور به عنوان مسئول اجرای انتخابات و ما ،در زير مجموعه شورای نگهبان به عنوان ناظر، باید از هر گونه گفتار و اقدامی که بی‎طرفی را نقض کند شدیدا پرهیز كنيم.

وی تاکید کرد:  شورای نگهبان به عنوان یک نهاد انقلابی و حاکمیتی مورد تائید امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری است و مورد اعتماد قاطبه ملت شریف ایران مي باشدو در طول 30 و اندی سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور میانگین سالانه یک انتخابات برگزار می‎شود و شورای نگهبان، ناظر انتخاباتها بوده است .خروجی انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری در همه ادوار گذشته  نشان مي دهد که شورای نگهبان عملکردي قانونی و فراجناحی داشته است چون در دوره‎های متعدد انتخابات که برگزار شد در هر دوره، سلیقه سياسي متفاوت با دوره قبل روی کار آمده است.

غلامی تصریح کرد : مواضع و رفتار داوطلبان در فتنه88یکی دیگر از مبانی ما در بررسي صلاحیت داوطلبان مي باشد چنانچه مقام معظم رهبری طی روزهای اخیر در دیدار با دانشجویان فرمودند:عناصري که در فتنه 88 برخلاف قانون و بدون هيچ منطقي با اسلاميت و جمهوريت نظام مخالفت كردند،قابل اطمينان نيستند. حدود یک سال پیش نیز مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام فرمودند که فتنه 88 خط قرمز ماست ./گلستان ما

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار