فرهنگ و ارشاد نتوانسته حمایت درخوری از رسانه‎ها داشته باشد

انتقاد شدید رئیس خانه مطبوعات از ارشاد استان: اگر مسئولی، توانمندی اجرای مسئولیت ندارد نباید بر کرسی مدیریت تکیه بزند

1403-08-01 03:08:44
0
8

مدیرمسئول هفته‎نامه گلستان‎مهر با بیان اینکه خدمات مدیران دستگاه‎های اجرایی دولت تدبیر و امید باید بر مبنای برنامه‎ریزی باشد، گفت: اگر مسئولی، توانمندی اجرای مسئولیت ندارد نباید بر کرسی مدیریت تکیه بزند.

 

 

 

به گزارش کلاله خبر، علی منصوری‎رضی افزود: مقامات اجرایی استان گلستان توانمندی خود را در برگزاری مراسم روز خبرنگار نشان دادند، مراسمی از هم‎گسیخته که فقط در حد سخنرانی برگزار شد، کسانی که منتقد عملکرد مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در بخش فرهنگ، هنر و اصحاب رسانه بودند حدود دوسال است که بستر و فضای کار برای آنها فراهم شده تا توانمندی خود را در مقام عمل و نه در مقام سخن نشان دهند.

ارائه خدمات کوچک و تبدیل آن به کار تبلیغاتی و بادکنکی به ضرر دولت و ملت است

رئیس خانه مطبوعات گلستان یکی از مشکلات جامعه را ناشی از گرایش‎های سیاسی واهی دانست و گفت: قرارگیری در تشکل‎های سیاسی منعی ندارد اما اینکه گروهی روی کار بیاید و گروه دیگر را خرج کند و برنامه نداشته باشد نمی‎تواند منشاء اثر در جامعه باشد.

منصوری‎رضی یکی از ضعف‎های مدیریت اجرایی کشور را زیرسوال بردن عملکرد گذشته و جناحی دیدن مسائل برشمرد و افزود: چرخه رسانه‎ها خصوصا رسانه‎های مکتوب در فضای جناحی و سیاسی قرار گرفته است یعنی مجموعه‎ای در گروه چپ قرار گرفته و اصلا توجهی به خدمات انجام شده در دولت اصولگرا نمی‎کند و معتقد است چون دولت برآمده از جناح آنها نبوده است باید خدمات شایسته مدیران اجرایی گذشته را سرکوب کرده و زیرسوال ببرد.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات کوچک و تبدیل آن به یک کار تبلیغاتی و بادکنکی به ضرر دولت و ملت تمام می‎شود، گفت: کار کردن در بخش‎های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و رسانه باید مبنایی باشد نه تبلیغاتی؛ خروجی برنامه‎ها باید در عمل نشان داده شود.

فرهنگ و ارشاد نتوانسته حمایت درخوری از رسانه‎ها داشته باشد

این پیشکسوت عرصه رسانه؛ برگزاری مراسم امسال روز خبرنگار را نتیجه بی‎تدبیری و یک کار بی‎برنامه در استان گلستان دانست و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان نتوانسته حمایت درخوری از رسانه‎ها داشته باشد.

منصوری‎رضی تاکید کرد: ساماندهی خبرنگاران، برگزاری دوره‎های آموزشی، ارتقاء رتبه خبرنگاری، حل مشکلات مسکن و بیمه خبرنگاران از مطالباتی است که در عرصه رسانه همچنان برزمین مانده است.

وی خواستار ارائه عملکرد دوساله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه خبرنگاران و رسانه‎های استان به صورت مستند شد و اظهار کرد: در حوزه رسانه‎های مکتوب بنده به عنوان مدیر مسئول می‎توانم اعلام کنم که یارانه‎ها به عمد و یا غیرعمد قطع شد و یارانه برخی از رسانه‎ها به حداقل رسیده است.

عدم حمایت مادی و معنوی ناامیدی را در فضای رسانه‎ای ایجاد می‎کند

مدیر مسئول هفته‎نامه گلستان‎مهر افزود: رسانه مکتوبی که سالانه بین 30 الی 40 میلیون تومان هزینه چاپ دارد اما یارانه 300 هزار تومانی دریافت می‎کند، آیا این عمل مصداق مسخره کردن یک رسانه نیست.

وی بر لزوم تدوین برنامه‎ای مدون در حوزه گفتمان‎سازی بیانات امام و رهبری در حوزه رسانه‎های مجازی تاکید کرد و گفت: عدم حمایت مادی و معنوی از رسانه‎های مکتوب و مجازی ناامیدی را در فضای رسانه‎ای ایجاد می‎کند.

این مسئول گفت: اتفاقات خوشایند در عرصه رسانه زمانی اتفاق می‎افتد که انجمن صنفی، خانه مطبوعات و یا هر تشکل صنفی به صورت مستقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار کند که این کار کمی سخت خواهد بود اما نتایج بهتر و ملموس‎تر در پی خواهد داشت./ فارس

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار