نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی:

نماینده مجلسی که دزد است لیاقت مجلس را ندارد/ آیا به 170نماینده مجلس از پول‌های اختلاسی داده‌اند؟

1403-07-03 10:07:31
0
38

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: 30 نماینده خواستار رسیدگی به پرونده پرداخت پول به نمایندگان مجلس هشتم برای شرکت در انتخابات مجلس نهم شدند.

 

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از نیلکوه،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن رهامی رئیس کمیته اصلاح‌طلبان کشور و دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها همانند برخی دیگر از جریانات اصلاح‌طلبی که موقعیت‌هایی برای بروز و ظهور آن‌ها فراهم‌شده است، اظهارات خاص و معناداری را علیه مجلس و عرصه سیاست بیان کرده است.

او در چهارمحال گفته است: "بعضی از این آقایان که در کرسی‌های مجلس نشستند لیاقت این ملت را ندارند. نماینده مجلسی که دزد است لیاقت مجلس را ندارد و نباید نماینده شود.

وی ادامه داد: بنده کاری با نامه‌ای که آقای رحیمی معاون اول به آقای احمدی‌نژاد نوشته است ندارم، راست یا دروغ اما آیا به 170نماینده مجلس از این پول‌های اختلاسی داده‌اند."

عبدالکریم رجبی در این خصوص گفت: مجلس عصاره ملت در خانه مردم است که از طریق رأی ملت انتخاب‌شده‌اند تا در حوزه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون ایفاء وظیفه کند.

وی ادامه داد: نماینده مجلس در پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی سوگند یادکرده و می‌بایست به این سوگند خود با صادق و حفظ بیت‌المال پایبند و کوشا باشد.

رجبی افزود: نماینده مجلس از حقوق موکلان خود و کشور باید دفاع کند. اگر نماینده ناسالم و وامدار باشد نمی‌تواند نظارت دقیق و سالم داشته باشد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: مجلس باید سالم وزنده باشد که نشان از اهمیت نمایندگان دارد و هیچ‌وقت نباید مجلس تضعیف شود چون تضعيف مجلس جامعه به‌طرف استبداد پیش خواهد رفت. ضعف نظارت بر اجرای قانون باعث خواهد شد تا در جامعه قانون درست اجرا نشود و اجرای آن سلیقه‌ای خواهد شد.

نماینده شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لیستی در خصوص پرداخت پول به نمایندگان مجلس هشتم برای شرکت در انتخابات مجلس نهم در برخی محافل پخش‌شده است گفت: در این رابطه 30 نفر از نمایندگان از رییس مجلس و رییس قوه قضاییه درخواست کرده‌ایم که حتماً در این خصوص تحقیق شود که اگر موضوع صحت دارد و بر اساس این مستندات نماینده‌ای پول دریافت کرده با وی طبق قانون برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه اکثر نمایندگانی که در این لیست بودند صحت آن را تکذیب کردند تأکید کرد: با این وضعیت که پیش‌آمده کل مجلس زیر سؤال می‌رود و باید برای روشن شدن موضوع قوه قضاییه وارد عمل شود.

نماینده شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که نظر مجلس در خصوص استیضاح زنگنه، طیب نیا و ... چیست و به کجا خواهد انجامید گفت: بر اساس قانون سؤال، استیضاح، تحقیق، تفحص و تذکر حق مجلس و نماینده است.

وی خاطرنشان ساخت: استیضاح یک وزیر به معنای برکناری وزیر نیست بلکه توضیح خواستن در مورد موضوعی است که ازنظر نمایندگان در آن موضوع در حوزه کاری ضعف وجود دارد.

به گفته وی در مورد 2 وزیر اقتصاد و نفت دکتر طیب نیا سه کارته شده و هر یک از نماینده‌ها سؤالی داشته باشد کار وی به استیضاح خواهد رسید اما برای استیضاح وزیر نفت امضا جمع شده ولی هنوز به استیضاح نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه دولت در شرایط تحریم قرار داشته و به این اندازه انجام کار از سوی وزرا جای تقدیر دارد گفت: استیضاح در شرایط کنونی کشور با توجه به توافقات هسته‌ای به صلاح نیست و باید سرمایه‌های خارجی جذب شود و استیضاح یک وزیر تا معرفی سرپرست و انتخاب وزیر جدید مشور را به عقب خواهد انداخت.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار