هواپیمای آنتونف 74 بر باند فرودگاه کلاله نشست/ امیدها برای برقراری پروازهای فرودگاه کلاله زنده شد + عکس

1403-07-03 09:07:32
0
42

اولین فروند هواپیمای آنتونف 74 از شرکت هواپیمایی پویا بر باند فرودگاه کلاله نشست و امید برای برقراری پروازهای این فرودگاه زنده شد.

 

 

تیمور امیری مدیر کل فرودگاه های استان گلستان در گفتگویی ضمن مثبت ارزیابی کردن امکانات فرودگاه کلاله، گفت: هیات ارزیابی شرکت پویا جهت ارزیابی امکانات فرودگاهی این فرودگاه با یک فروند هواپیمایی آنتونف 74  به کلاله آمد و با امکانات مجهز این فرودگاه و پس از ارزیابی هیات ارزیابی پیش بینی می شود که شاهد برقراری پروازهای مستمر در این فرودگاه باشیم.

وی افزود: علت تعطیلی گذشته این فرودگاه زمان نامناسب پروزاهای آن بود که در تلاشیم این نقص را برطرف کنیم.

امیری تاکید کرد: پروازهای این فرودگاه هیچگونه تاثیر منفی در پروازهای فرودگاه گرگان ندارد و با زمانبندی مناسب پروازهای این فرودگاه برقرار خواهد شد.

نصرت برزگر نیز در این جلسه مشترک ضمن اعلام آمادگی برای همکاری جهت برقراری پروازهای مستمر در این فرودگاه ، گفت: مهمترین خواسته مردم شرق استان برقراری پروازهای فرودگاه کلاله است تا از این طریق شاهد پیشرفت و ترقی این منطقه باشیم.

حجت الاسلام رضا کشیری نیز اظهار داشت: خدا را سپاسگزاریم که دارای مدیرانی خدوم با دغدغه کاری برای مردم هستیم .

وی افزود: افتخار ما خدمت به مردم است و باید مردم را شاد کرد چرا که خوشحال کردن این مردم رضایت خداوند را درپی خواهد داشت و این فرودگاه می تواند خدمات فراوانی در حوزه گردشگری و اقتصادی به مردم ارائه دهد.

حمیدی فرماندار ویژه فرمانداری گنبد نیز با اعلام آمادگی کامل برای همکاری  جهت راه اندازی مجدد پروازهای فرودگاه کلاله، گفت: حدود 800 هزار نفر می توانند با طی مسیر 50 کیلیومتری تا فرودگاه کلاله از خدمات پروازی این فرودگاه استفاده کنند.

وی نیز مانند دیگر مسئولین راه اندازی پروازهای فرودگاه کلاله را عامل پیشرفت اقتصادی و گردشگری این منطقه دانست .

کاپیتان علی نوری معاون عملیات شرکت فرودگاهی پویا نیز در اظهار نظری گفت: پرواز خوبی از تهران به کلاله داشتیم و پیگیری و تلاش های مسئولین شهرستانی باعث خوشحالی ما شد.

وی افزود: در صدد هستیم تا هفته ای دو پروزا از تهران به کلاله و بالعکس داشته باشیم .

عبدالخلیل صادقی رئیس فرودگاه کلاله نیز  با مثبت ارزیابی کردن امکانات فرودگاه کلاله گفت: این فرودگاه با دارا بودن 2217  متر طول باند و 45 متر عرض، دارای امکاناتی همچون آشیانه، آتش نسانی، برج مراقبت، ترمینال مسافربربی و غیره است  که توانایی نشست فوکر 100 را دارد.

گفتنی است این فرودگاه در 11 اردیبهشت سال 91 توسط رئیس جمهور وقت افتتاح شد و تاکنون دو مرحله پرواز از تاریخ چهارم تیر تا 8 مرداد سال 91 و 9 فروردین تا 17 خرداد 92 داشته است و به دلایل یاد شده تعطیل شد.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار