رئیس اداره آب روستایی کلاله:

اعتبارات در نظر گرفته شده در قبال 610 میلیارد اعتبار لازم برای آبرسانی ناچیز است

1403-07-03 09:07:24
0
40

رئیس اداره آب روستایی شهرستان کلاله گفت: آبرسانی به روستاهای شهرستان کلاله نیاز به تخصیص 610 میلیارد ریال اعتبار است در صورتی که اعتبارات در نظر گرفته شده کمتر از 10 میلیارد ریال است.

 

 

کریم نارویی در گفتگویی گفت: مردم روستاهای شهرستان کلاله در فصل های گرم تابستان به علت کاهش دبی آب چشمه ها با مشکل بحران کم ابی روبرو هستند.

وی افزود: برای آبرسانی به روستاهای این شهرستان نیاز به تخصیص 610 میلیارد ریال اعتبار است در صورتی که در حال حاضر اعتبار در نظر گرفته شده در بخش اجرایی، نگهداری، کنترل کیفی و آب رسانی سیار مجموعا کمتر از 9 میلیارد ریال است که از این بین برای بخش اجرایی اعتبار ناچیز 4 میلیارد ریال تخصیص داده شده است و این مقدار اعتبار در مقایسه با 610 میلیارد مورد نیاز قابل مقایسه نیست.

رئیس اداره آب روستایی شهرستان کلاله با تاکید بر اینکه در فصول گرم سال مشکل کم اب تا حد سهمیه بندی آب پیش می رود، گفت: برای مرتفع شدن این مشکل نیاز به مدیریت مصرف آب توسط مردم است.

ناروئی یادآور شد: بیشتر مصرف آب در روستاها در بخش دامداری، و کشاورزی است که در برخی موارد  بخش عظیمی از آب صرف آبیاری باغچه ها و درختان حیاط های بزرگ در شرق شهرستان می شود.

وی اذعان کرد: در حال حاضر آب شرب بهداشتی  روستاهایی که فاقد هرگونه منبع تامین آب هستند، بوسیله 5 دستگاه تانکر آبفار تامین و توزیع می شو د و از تعداد 120 روستای این شهرستان، آب شرب 102 روستای بوسیله شبکه های آبرسانی تامین می شود.

رئیس این اداره گفت: آب شرب روستاهای کلاله از 13 حلقه چاه عمیق و 12 چشمه تامین می شود.

گفتنی است اداره آب وفاضلاب روستایی کلاله، 14 هزار و 254 مشترک دارد که آب شرب بیش از 50 هزار نفر جمعیت این روستاها را تامین می کند.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار