بخشدار بخش پیشکمر:

مردم شهر فراغی با مشکل نبود ادارات روبرو هستند/ آبرسانی روستای قره قاچ نیازمند تخصیص اعتبار کلان است

1403-07-03 09:07:30
0
46

بخشدار بخش پیشکمر شهرستان کلاله گفت: با توجه به فاصله زیاد شهر فراغی از شهر کلاله، مردم این شهر با مشکل نبود ادارات در این شهر روبرو هستند.

 

 

شهرام شیرزاد در گفتگویی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر فراغی از شهر کلاله فاصله زیادی دارد، مردم نیازمند استقرار ادارت در این شهر هستند.

وی افزود: در این راستا تاکنون با بانک های توسعه تعاون، مهر و ملی رایزنی هایی انجام شده و در حال حاضر دستگاه ای تی ام بانک قوامین در این شهر راه اندازی شده است.

بخشدار بخش پیشکمر تاکید کرد: پس از سیل سال 84 و در پی آن تجمیع چند روستا در این شهر، علی رغم اینکه مردم این شهر عوارض شهری پرداخت می کنند، باز هم خدماتی که به آنها داده می شود خدمات روستایی است.

شیرزاد به اولویت های کاری خود در حوزه روستایی اشاره کرد و گفت: آبرسانی از مجتمع زاو به روستاهای یل چشمه سفلی، یل چشمه جدید و قایراق داشلی از جمله اولویت های کاری ما است که برای این پروژه 5 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده و تاکنون 1 میلیارد و 300 میلیون تومان آن جذب شده است.

وی ادامه داد: برای تک روستاهای توتلی تمک، خوجه یاپاقی و یاساقلق اعتبار آبرسانی مصوب شده است و بخشی از عملیات اجرایی با مشارکت آبفار و مردم آغاز شد.

بخشدار این بخش یادآور شد: برای آبرسانی به روستای قره قاچ این شهرستان به علت دوری از منابع آب با مشکل مواجه هستیم و آبرسانی به این روستا نیازمند تخصیص اعتبار کلان است و در حال حاضر برای اهالی این روستا هر روز هفته با تانکر آبرسانی می شود.

شیرزاد به پروژه گاز رسانی به 17 روستای این شهرستان نیز پرداخت و تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه از یک ماه گذشته آغاز شده است و طبق پیش بینی های انجام شده، این پروژه تا پایان سال 95 به پایان خواهد رسید.

وی مشکل دیگر این بخش را مشکل طرح هادی روستایی دانست و گفت: طرح هادی روستایی این بخش با مشکلات زیادی روبرو شد و طی تفاهم نامه ای با بنیاد مسکن، مطالعات جدید بر روی روستاهای این بخش آغاز شده است و اولویت اول با روستاهایی است که وضعیت بحرانی تری دارند.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار