در گفتگو با رئیس شورای شهر کلاله بیان شد:

داورزنی: به عملکرد شورا 86 می دهم / نیاز باشد به مسائل سیاسی ورود پیدا می کنیم

1403-07-03 09:07:33
0
57

رئیس شورای اسلامی شهر کلاله گفت: عملکرد شورای اسلامی شهر کلاله را از صد نمره  86 می دهم با وجود انتظارات زیاد مردم در خصوص ورود به حوزه سیاسی، سعی کردیم در این حوزه ورود پیدا نکنیم.

 

 

کلاله خبر، گفتگویی با محسن داورزنی رئیس شورای اسلامی شهر کلاله که تا ساعاتی دیگر سمت ریاست شورای شهر کلاله را واگذار خواهد کرد، داشتیم که شما را به خواندن این گفتگو دعوت می کنیم.

1- به عنوان اولین سوال از شما، عملکرد شورای اسلامی شهر کلاله در دوره چهارم را چگونه ارزیابی می کنید؟

پاسخ: بسیار خوب، بنده خوشحالم که به عنوان عضوی از شورای اسلامی شهر کلاله فعالیت می کنم چرا که در این دوره از شورای اسلامی شهر کلاله شاهد صمیمیت، گذشت و اتحاد در تصمیمات امور اجرایی بودیم و این امر برای بنده خوشایند بود.

2- اگر قرار باشد از صفر تا صد نمره ای به عمکرد این دوره از شورا اختصاص دهید، چه نمره ای خواهید داد؟

پاسخ: نمره ای که خواهم داد، 86 است.

چرا نمره 86 در نظر گرفتید؟

پاسخ: یقینا در حوزه های مختلف عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و مبلمان شهری دارای کمبودهایی بوده ایم که باید اقدامات لازم برای جبران این کمبودها را انجام دهیم.

3- قبل از اینکه به شورای شهر کلاله ورود پیدا کنید، چه چالش هایی در سطح شهر کلاله می دید که باید مرتفع می شد؟ آیا در رفع چالش ها موفق بودید؟

پاسخ: اتحاد در تصمیمات فرهنگی و نزدیک کردن اقوام از جمله آرزوهای من است و با نگاه عمیق این دوره از شورای اسلامی شهر کلاله در زمینه های یاد شده موفقیت های زیادی بدست آوردیم.

کمبود امکانات و تخصیص نامناسب اعتبارات کشوری از جمله مشکلات و چالش های موجود بود که در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شد و نسبت به گذشته در وضعیت مناسب تری قرار داریم.

4- شایعاتی مبنی بر وجود اختلاف نظر بر انتخاب شما به عنوان رئیس شورای شهر در بین اعضای شورای اسلامی شهر وجود داشت، آیا شما این شایعات را تایید می کنید یا تگذیب؟

پاسخ: مسلما در هر خانواده ای اختلاف نظر و سلیقه های مختلف وجود دارد و با نگاهی عمیق تر و در سطوح بالاتر یعنی جامعه، این امر ناممکن نیست و این امر تاثیر بسزایی در روند عملکرد شورای اسلامی شهر کلاله نداشت و بنده از اعضای شورای شهر کلاله بخاطر توجه به بنده، کمال تشکر و سپاس را دارم.

5- همانطور که می دانید، اکثریت به اتفاق اعضای شورای اسلامی شهر کلاله سیستانی هستند، انتخاب شما به عنوان رئیس شورای شهر کلاله نشانگر چیست؟ آیا در سطوح بالاتر یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود؟

پاسخ: این اقدام اعضای شورای اسلامی شهر کلاله نشانگر بینش عمیق و فرا قومی و توجه به جوانان آنها است.قطعا چنین اتفاقاتی در سطوح مختلف خواهد افتاد چرا که توسعه شهرستان کلاله مستلزم این امر است و این مهم تنها با اتحاد اقوام مختلف چه تشیع و چه تسنن با یکدیگر امکان پذیر است که روشن فکران می توانند در این زمینه نقش بسزایی را ایفا کنند.

6- از جمله اقدامات عمرانی مهم در این دوره از شورای اسلامی شهر کلاله چه بود؟

پاسخ: آسفالت شریان های اصلی شهر کلاله پس از گذشت 30 سال از آسفالت اولیه آن، با اعتباری بیش از 750 میلیون تومان که فاز دوم آن با اعتبار 500 میلیون تومان آغاز خواهد شد، اجرای کانیو، جدول، زیرسازی  بیش از 50 معبر و بتن ریزی بیش از 25 هزار متر مربع با اعتبار 1/5 میلیارد تومان و عملیاتی کردن ساخت بلوار ورودی شهر کلاله با اعتبار 300 میلیون تومان از جمله اقدامات عمرانی مهم این دوره تاکنون بوده است و طی دو سال آینده شاهد تحولات بزرگی در این شهر خواهید بود.

7- در زمینه اقتصادی و درآمدزایی، این شورا و شهرداری تا چه حد موفق بود؟ چه اقداماتی انجام گرفت؟

پاسخ: در این زمینه موفقیت های بسیار خوبی حاصل شد؛ راه اندازی مجدد سنگ شکن شهرداری که سال ها بدون استفاده مانده بود، جایگاه سی ان جی شماره 2 و واگذاری چند ملک تجاری با قیمت مناسب به پیمانکاران باعث ایجاد درآمد پایدار شد.

8- یکی از چالش های فضای سبز شهر کلاله، مرگ تدریجی آن است، آیا در این خصوص اقداماتی انجام گرفت؟

پاسخ: از آنجایی که تعداد نیروهای انسانی در قسمت فضای سبز شهر (با توجه به مساحت 16 هکتاری این فضای سبز)کم است؛ نیاز به افزایش نیرو در این قسمت خواهیم داشت و از جمله تمهیدات در نظر گرفته شده در شورای شهر و شهرداری کاشت بذر چمن مقاوم، درختچه های چند ساله و افزایش منابع آبی است( با لایروبی چاه های شهرداری انجام شد. ).

9- برخی بر این باورند که وضعیت نامناسب فضای سبز کلاله ناشی از عملکرد مسئول این بخش است که می توان با جایگزنی فردی با عملکرد بهتر، فضای سبز شهر کلاله را بهبود داد، نظر شما در این باره چیست؟

پاسخ: مسئول این بخش دارای مدرک کارشناسی فضای سبز و مبلمان شهری است و تحصیلات دانشگاهی در حوزه تولیدات گیاهی نیز دارد و مدتهاست که در این عرصه فعالیت می کند و تجارب زیادی در این زمینه کسب کرده است و اگر کمی واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم، معضل فضای سبز و مبلمان شهر کلاله ناشی از کمبود نیروی انسانی، عدم تخصیص اعتبارات مناسب و عدم حضور 24 ساعته نیروی کارگری در این حوزه است که این معضل با تشکیل سازمان پارک ها که تاکنون در شهرهای گرگان و گنبد تشکیل شده است، مرتفع خواهد شد.

10- آیا شورای شهر از قدرت سیاسی خود برای ساماندهی شهر و برخورد با چالش ها استفاده کرده است؟

پاسخ: شورای اسلامی شهر نهادی مردمی و اجتماعی است و همواره سعی نموده تا در حوزه سیاست ورود پیدا نکند؛ اما اگر مسئولین مربوطه به گونه ای عمل کنند که نیاز به این کار باشد، قطعا شاهد ورود این شورا به این حوزه خواهید بود.

11- شاهد دخالت برخی در تخصیص اعتبارات در سطح چهار شهرستان شرق استان گلستان بودیم، این اقدامات نشانگر چیست و چه کسانی سود خواهند برد و چه کسانی متضرر می شوند؟

نگاه تک بعدی و عدم شناسایی کمبود های حوزه های مختلف شهرستان از جمله علت های اصلی این اتفاقات است که باعث ایجاد شکاف و نگرانی در خصوص آینده این شهرستان خواهد شد.

اما  افرادی که نگاه شخصی دارند، افکار عمومی را به همین سو سوق می دهند تا به اهداف مدنظر خود برسند و در این بین این افراد سود می برند و مردم متحمل ضرر خواهند شد.

12- پیشرفت های عمرانی این شهرستان طی سال های اخیر را چگونه ارزیابی می کنید؟

پاسخ: نسبت به سایر شهرستان های گلستان بسیار ضعیف بوده است و بنده معتقدم این تخصیص اعتبارات درخور شان مردم این شهرستان نیست و نیازمند بررسی مجدد زیر ساخت ها، تورم جمعیت و کمبود ها در حوزه های مختلف است.

13- به عنوان آخرین سوال از شما، آیا شما به مسائل سیاسی و گروه های سیاسی رسمی کشور شناختی دارید؟ فعالیتی هم دارید؟

پاسخ:بنده در خانواده ای بزرگ شده ام که با موضوعات سیاسی بیگانه نیست و از قبل از انقلاب با مسائل حزب جمهوری اسلامی آشنا بوده و پس از آن با جمعیت موتلفه اسلامی همکاری داشتم و در حال حاضر دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در شهرستان کلاله هستم و تا زمانی که تمامی احزاب و تشکل های رسمی در راستای انقلاب و ولایت حرکت نمایند می توان در چنین تشکل هایی فعالیت نمود و در غیر اینصورت قطعا مجوز آنها باطل است و صلاحیت فعالیت نخواهند داشت و نباید در کنار چنین گروهایی قرار گرفت.

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار