در مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های هفته دولت در گالیکش عنوان شد؛

اعتبار 300 میلیاردی در حوزه آبخیز گالیکش در نظر گرفته‌شده است/ طی سنوات گذشته توجه لازم به گالیکش نشده است

1403-06-29 01:06:35
0
78

مراسم متمرکز افتتاح 34 پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغال‌زایی شهرستان مینودشت با حضور پیش‌قدم رییس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان گلستان و رجبی نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از نیلکوه، نماینده مردم مینودشت، گالیکش و کلاله در افتتاح متمرکز پروژه‌های هفته دولت گالیکش گفت: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آبخیزداری این شهرستان در نظر گرفته‌شده است.

دکتر عبدالکریم رجبی افزود: قومیت‌های مختلف در 4 شهرستان شرقی با اتحاد و وحدت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و اولین بنای توسعه در هر جامعه‌ای هم همین اتحاد است.

وی با اشاره به جذب اعتبارات شهرستان در سال گذشته گفت: توانستیم بااعتبار دو میلیارد تومانی از طریق اعتبارات ملی و استانی کمربندی شهرستان گالیکش را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه گالیکش در مسیر ترانزیت مشهد- گرگان- تهران قرار دارد توجه ویژه‌ای به آن نشده است و در بحث گردشگری ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که توجه ویژه استاندار محترم و مسئولین استانی را می‌طلبد.

رجبی افزود: ما باید آمایش شهرستان را در استان داشته باشیم و برای توسعه شهرستان‌ها قدم‌های خوبی برداریم.

وی اظهار کرد: برای اولین بار در دهه فجر امسال، در حوزه گازرسانی به‌عنوان شهرستان سبز هستیم و اولین شهرستان در حوزه استان خواهیم بود که تمام روستاهای آن از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش و کلاله تصریح کرد: شهرستان گالیکش در بحث طرح تحول سلامت بهره چندانی نبرده است و باوجود پیگیری‌های استانی و کشوری به نتیجه دلخواه نرسیدیم اما امیدواریم تا پایان سال ۹۴ تمام روستاهای ما دارای خانه بهداشت شوند.

وی افزود: استعلامات لازم روستای صادق‌آباد و ینقاق برای شهر شدن را انجام داده‌اند و امیدواریم با پیگیری‌های لازم به شهر تبدیل خواهند شد.

رجبی افزود: مصوبه‌ای برای تأمین اجتماعی در سفر وزیر کار داشتیم که مرکز درمانی تأمین اجتماعی در شهرستان تأسیس شود و مصوبه اول آن به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین مرکز درمانی تنگراه به‌عنوان مرکز درمانی شبانه‌روزی به تصویب رسیده است که تا پایان سال ابلاغیه آن نیز خواهد آمد.

به گفته رجبی بهداشت و درمان مهم‌ترین مسئله مردم گالیکش است و در این حوزه باید بسیار حساس عمل کرد.

افتتاح پروژه‌های مختلف معضل بیکاری جوانان گلستان را حل می‌کند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان در این مراسم گفت: با افتتاح پروژه‌های مختلف تا حدی معضل بیکاری جوانان استان حل می‌شود.

حسین پیش‌قدم افزود: دولت سعی دارد در رشد اقتصادی و کنترل تورم موفقیت‌هایی را کسب کند، همان‌طور که تاکنون به موفقیت‌هایی نیز رسیده است.

وی افزود: مردم ایران بارأی حداکثری ۷۳ درصد به دولت تدبیر و امید، این دولت را روی کار آوردند.

پیش‌قدم گفت: درگذشته مشکلات و تحریم‌های زیادی وجود داشت و حضور مردم باعث دلگرمی و اعتماد دولت بود و مردم نیز اعتماد کامل به دستاوردهای دولت دارند.

وی با اشاره به موفقیت نسبی دولت در کنترل تورم گفت: تورم نقطه‌به‌نقطه نسبت به سال قبل 11 درصد و تورم تیرماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته 13/8 درصد کاهش‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با توجه به مشکلات اقتصادی 75 درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی استان تحقق‌یافته خاطرشان ساخت: طبق بند مصوب شده‌ای در مجلس امسال 30 هزار میلیارد ریال به طرح‌های عمرانی اختصاص داده خواهد شد و امید است تا با این اعتبار پروژه‌های عمرانی کشور و گلستان به مرحله بهره‌برداری برسد.

پیش‌قدم تصریح کرد: اتمام سریع طرح آمایش استان، اجرای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، نظارت مؤثر و اثربخش در پروژه‌ها ازجمله اهداف من در سال جاری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: ساماندهی آمار و اطلاعات گلستان، اجرای آموزش و پژوهش‌های کاربردی و استفاده از پتانسیل خیرین در اجرای پروژه‌ها از دیگر کارهای این سازمان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بالغ‌بر ۹۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا پروژه‌های استان گلستان تکمیل شود گفت: این در حالی است که اعتبار سازمان حدود ۱۳۰ میلیارد تومان است که اگر اعتبار صد در صد را هم در نظر بگیریم ۶ سال زمان برای تکمیل پروژه‌ها استان نیاز است.

طی سنوات گذشته توجه لازم به گالیکش نشده است

فرماندار گالیکش در این مراسم گفت: گالیکش شهرستان نوپایی است و طی سنوات گذشته توجه لازم به آن نشده است.

حسن خسروی افزود: گالیکش شهرستان انقلابی و مبارز است و افتخار دارد که در برهه‌ای از زمان، میزبان مقام معظم رهبری بوده است.

 

وی افزود: این شهرستان دارای ۶۰ هزار نفر جمعیت و یک هزار کیلومتر وسعت است که دارای نقاط گردشگری بکر و اراضی حاصلخیز و نعمات زیادی است ولی متأسفانه توجه لازم به این شهرستان نشده است.

خسروی تصریح کرد: گالیکش یک شهرستان نوپا است و سازمان برنامه‌ریزی باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشد. گالیکش در زیرساخت‌های آب، برق و راه با مشکلات فراوانی روبرو است.

به گفته نماینده دولت در گالیکش این شهرستان دو رودخانه اصلی به نام دوغ و اوغان دارد که مردم گالیکش بهره‌برداری اندکی از آن‌ها ازنظر ذخایر آبی می‌برند و کشاورزان هیچ بهره مناسبی از این رودخانه‌ها ندارند.

فرماندار گالیکش تصریح کرد: سال‌های سال است که پروژه آب‌رسانی چشمه خانسوار و کاظما از توابع بخش مرکزی این شهرستان برای آب شرب شهر گالیکش ازجمله مطالعات این مردم است اما هنوز کاری در این خصوص انجام نگرفته است.

وی یکی از اصلی‌ترین نیازهای شهرستان را احداث بیمارستان عنوان کرد و گفت: شاید گالیکش از معدود شهرستان‌های باشد که بیمارستان ندارد.

خسروی با اشاره به اینکه گالیکش بیشترین جاده بین‌المللی استان گلستان را در خود جای‌داده گفت: احداث بیمارستان در این شهرستان با توجه به حوادث و اتفاقات یکی از ضروریات است.

وی با اشاره به پروژه‌های هفته دولت در این شهرستان گفت: 34 پروژه عمرانی و اقتصادی به‌صورت مشترک افتتاح خواهد شد.

خسروی با اشاره به اینکه برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها 150 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده‌شده است گفت: 4 پروژه در بخش اقتصادی (آبیاری تحت‌فشار، مرغداری گوشتی، درب و پنجره سازی یو پی‌وی‌سی و سنگ‌شکن) با اشتغال‌زایی 224 نفر ازجمله طرح پروژه‌های بخش اشتغال‌زایی است.

فرماندار گالیکش خاطرنشان ساخت: کلنگ زنی مدرسه ۱۲ کلاسه مطهره این شهر به همراه استقلال اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در روز پایانی هفته دولت را ازجمله برنامه‌های هفته دولت در این شهرستان اعلام کرد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار