هواشناسی گلستان: احتمال وقوع بارش های رگباری در استان

1403-08-01 06:08:01
0
14

اداره کل هواشناسی گلستان اعلام کرد: احتمال وقوع بارش های رگباری و نقطه ای در استان طی روزهای پیش رو همچنان بالاست.

 

 

این اداره کل عصر چهارشنبه در اطلاعیه ای که به ایرنا ارسال کرد یادآور شد: این وضعیت برای امروز چهارشنبه و پنجشنبه و همچنین روز شنبه قابل پیش بینی است.
 

بر این اساس، پیامد بارش های رگباری و نقطه ای، آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق مستعد خواهد بود که لازم است مسئولان، مردم و همچنین مسافران، نکات ایمنی و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.
هواشناسی گلستان متذکر شد: شرایط جوی کماکان با تصویر ماهواره ای و رادار هواشناسی، پایش و به محض ایجاد شرایط برای بارش های رگباری، اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

 

بر اساس اطلاعیه این اداره کل، با توجه به تغییرات به عمل آمده در آخرین الگوهای پیش یابی، پیش بینی تازه وضعیت جوی استان برای روز چهارشنبه، آسمانی صاف تا نیمه ابری گاهی افزایش ابر در بعد از ظهر در مناطق غربی با احتمال رگبار پراکنده و وزش باد است.
 

گلستان در روز پنجشنبه نیز شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد خواهد بود.
 

اما در بعد از ظهر روز جمعه در ارتفاعات جنوب غرب گلستان احتمال رگبار پراکنده و وزش باد و در سایر نقاط استان آسمان صاف تا نیمه ابری پیش بینی می شود.
 

این ناپایداری جوی در روز شنبه در سطح استان گلستان با افزایش ابر، در بعد از ظهر با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد ادامه می یابد.
 

طی 24 ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی در بندرترکمن با 23.8 میلیمتر و بندرگز با 16.8 میلیمتر و کمترین میزان در مینودشت با 0.4 میلیمتر به ثبت رسید.
 

همچنین کمینه و بیشینه دما در گرگان 21 و 26 درجه سانتیگراد ثبت شد و خنک ترین شهر نیز کلاله با 19 درجه و گرمترین اینچه برون با 29 درجه سانتیگراد بود.
 

امروز چهارشنبه نیز گرگان، گنبدکاووس، اینچه برون و آق قلا با بیشینه دمای 33 درجه سانتیگراد گرمین نقاط شهری گلستان گزارش شد.
 

مدیرکل مدیریت بحران گلستان نیز با اشاره به بارش مناسب باران در استان گفت: با توجه به وضعیت ناپایدار جوی در روزهای آینده، پایش نقشه‎ها و بررسی اطلاعات به طور مستمر توسط کارشناسان اداره کل هواشناسی استان در حال انجام است و اطلاعات به این مجموعه ارسال می‎شود.
 

صادق‎علی مقدم افزود: در صورت شناسایی احتمال بارش‎های رگباری محلی در نقاطی از استان، موضوع با مسئولان محلی مورد پیگیری قرار گرفته و اقدامات لازم و آمادگی برای مواجهه با حوادث احتمالی تدبیر می‎شود.
 

وی با اشاره به وضعیت خشکسالی در استان ادامه داد: اگر چه این بارش‎ها می‎تواند با تداوم خود به شکل مقطعی موجب کاهش نگرانی‎ها شود اما در درازمدت باید ضمن بررسی شرایط آب ‎و هوایی، تمهیدات لازم برای مقابله با خشکسالی همچنان در دستور کار قرار گیرد.
 

کاهش دما و بارندگی در روزهای اخیر در گلستان در حالی رخ داده است که گلستانی ها طی روزهای آخر مرداد گرمای 42 تا بیش از 50 درجه سانتیگراد را تجربه کردند که دمای بالای 50 درجه بی سابقه بود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار