ویندوز ۸ یک تروجان و تهدید سایبری است

1403-08-03 06:08:22
0
5

شرکت امنیتی ترندمیکرو – غول عرضه کننده سرویسها و محصولات امنیتی موفق به شناسایی ویروسی شده است که در ظاهر یک کد ساز جهت فعالسازی ویندوزهای هشت است .

 

به گزارش صبا آسا و به نقل از دیسنا، بسیاری از کاربران ایرانی متاسفانه به دلیل عدم آگاهی با استفاده از برنامه های کرک و key generator اقدام به فعال کردن برنامه ها و نرم افزارها و سیستم عاملهای خود می کنند .

این نرم افزارهای کوچک که در ظاهر برنامه های را برای مدت نامحدود فعال می کنند ، سیستم کاربران را به انواع مختلفی از تهدیدات آلوده می کنند که در بسیاری از آنتی ویروس نصب شده روی سیستم هم قادر به شناسایی آنها نیست .

آلوده شدن به انواع تروجانها ، روت کیتها ، بات نتها ، نرم افزارهای جعلی ، ویروسهای پنهان ، جاسوس افزارها و ویروس زئوس از جمله تهدیداتی هستند که استفاده از اینگونه نرم افزارها کاربران را با مخاطره روبرو می سازند .

ترندمیکرو تاکنون چندین تهدید سایبری که کاربران ویندوز ۸ را از طریق برنامه های فعال ساز جعلی آلوده می کنند با نامهای TROJ_DLOADR.AAD و TROJ_ARCHSMS.B شناسایی کرده است .

ترندمیکرو پیشنهاد می کند کاربران برنامه ها و نرم افزارهای مورد نیاز را از منابع معتبر تهیه و استفاده نموده و از برنامه های مشروع استفاده نمایند تا با اینگونه خطرات مواجه نشوند .

Fake Windows 8 key generators discovered, Trend Micro not-surprisingly labels them as malicious

توجه :

برخی کاربران به دلیل قیمت به ظاهر بالای نرم افزارهای معتبر اقدام به تهیه این محصولات نمی کنند و به استفاده از محصولات نرم افزاری جعلی روی می آورند .

باید گفت بجزء اینکه استفاده از محصولات جعلی امنیت کاربران را به شکلهای مختلف دچار مخاطره می کند ، از طرفی هزینه محصولات معتبر نرم افزاری نسبت به کارایی بسیار اندک است .

برای مثال شرکت میکروسافت به هر سیستم عامل خود حداقل بین ۱۰ تا ۱۲ سال خدمات پشتیبانی و آپدیت ارائه می دهد و وقتی هزینه یک بسته سیستم عامل ویندوز که بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار است که بین این سالها تقسیم کنیم ، بسیار اندک می شود .

در مورد محصولات امنیتی به دلیل اینکه محصولات این شرکتها باید به طور مداول آپدیت و بروزرسانی شود ، سیستم لایسنس سختگیرانه تری دارند .

این مسئله ربطی به آنتی ویروسهای جعلی FAKE AV و کرک ندارد ، زیرا از هر محصولی ممکن است نسخه های جعلی در بازار وجود داشته باشند و خود کاربران باید هنگام خرید دقت لازم و کافی را داشته باشند .

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار