رجبلی در همایش فعالان فضای مجازی:

پلیس فتا به تنهایی جوابگوی کاربران میلیونی کشور نیست / فرهنگ استفاده از اینترنت امن آموزش داده شود

1403-08-01 05:08:34
0
13

رئیس پلیس فتای استان گلستان گفت: تنها 4 سال از عمر پلیس فتا در کشور می گذرد و جوابگوی کاربران میلیونی کشور نیست.

 

 

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از کلاس بیست ، سرهنگ حبیب‌الله رجبلی دیشب در همایش تجلیل از فعالین فضای مجازی در استان گلستان که در تالار تورنگ شهرستان گرگان برگزار شد ، اظهار کرد: آموزش فرهنگ سازی استفاده از اینترنت در فضای امن توسط ارگان ها انجام شود.

وی با اشاره به تاریخچه ورود اینترنت افزود:  آغاز ورود اینترنت در ایران به ۲۲ سال پیش برمی گردد که  تنها ۲۵۰ کاربر از آن استفاده می کردند.

۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر اینترنتی در ایران وجود دارد

رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی گلستان با بیان اینکه در سال ۸۶ نیز ۶ میلیون کاربر اینترنی در ایران فعالیت می کردند، ادامه داد: این رقم هم  اکنون ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است که از این حیث رتبه اول خاورمیانه و ششم آسیا هستیم.

وی با بیان اینکه به این تعداد کاربر قربانی نیز در فضای مجازی وجود دارد، افزود: امروز باید با این آسیب ها به شدت برخورد شود.

متاسفانه هیچ ارگانی برای کاربران خود آموزش نمی گذارد

رجبلی ادامه داد:  متاسفانه بعد از ۲۲ سال هیچ ارگانی برای کاربران خود آموزش امنیت در فضای مجازی را برگزار نکرده است.

وی فضای مجازی را چاقوی دولبه دانست و افزود: ابتدا مدیران سازمان ها و نهاد باید تحت آموزش قرار بگیرند تا اهمیت این فضا را درک کنند و سپس برای سازمان خود برگزار کنند.

رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی گلستان خاطر نشان کرد: بیشترین کلاهبرداری‎های اینترنتی مربوط به کلاهبرداری های پیامکی به بهانه برنده شدن و ارسال جایزه است که از کاربران رمز های اینترنتی و کدهای دسترسی را مطالبه می کنند.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار