سرنوشت هرگونه مذاکره‌‌ای بین تشکیلات خودگردان و تل‌آویو شکست است

سرنوشت هرگونه مذاکره‌‌ای بین تشکیلات خودگردان و تل‌آویو شکست است

1403-07-02 07:07:19
0
41

نبش حماس در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص گفت‌وگوهای رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رئیس حزب کادیمای رژیم صهیونیستی برای از سرگیری مذاکرات دو طرف، این مذاکرات را محکوم به شکست دانست.

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "سما"، "صلاح البردویل" از رهبران حماس و مسئول بخش اطلاع‌رسانی این جنبش در واکنش به خبر روزنامه صهیونیستی"یدیعوت آحارونوت" مبنی بر اینکه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با "شائول موفاز" رئیس حزب معارض کادیما درباره ازسرگیری مذاکرات سازش بین دو طرف توافق کرده‌اند، گفت که تشکیلات خودگردان از گذشته درس عبرت جدی نگرفته است.

وی افزود: به نظر می‌رسد گزینه‌های عباس تا حدی تنگ‌نظرانه است که وی هیچ گزینه‌ای در مقابل خود جز این گزینه‌ای که برای فلسطینیان مشکلات جدی به دنبال داشته است، نمی‌بیند.

البردویل اظهار داشت که سرنوشت هر گونه مذاکراتی بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی حتی در صورت غیرمستقیم بودن آن، شکست است و چه بسا شکست آن در این مرحله به مراتب بدتر از قبل باشد زیرا اسرائیل واقعیت‌های جدیدی بوجود آورده است که با مذاکرات حل شدنی نیست.

وی تصریح کرد: ما امیدوار هستیم که عباس و تشکیلات خودگردان درس عبرت گرفته و دست از این شیوه بردارند زیرا این گزینه موجب نابودی ملت فلسطین و قضیه آن خواهد شد.

این رهبر حماس درباره پرونده آشتی بین فتح و حماس نیز گفت که هیچ تماس جدیدی بین حماس و مصر برای برگزاری دیدارهایی در قاهره و به جریان انداختن چرخه آشتی انجام نشده است.

وی با اشاره به کارشکنی‌های تشکیلات خودگردان برای تحقق آشتی ملی اظهار داشت: آنها اتحاد ملت فلسطین در خصوص برنامه مقاومت را نمی‌خواهند بلکه به دنبال آن هستند که ملت فلسطین را در تنگنای مذاکرات شکست‌خورده گردآورند و این امر نیز محال است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار