در جلسه مشترک شورای شهر و فرماندار کلاله بررسی شد:

تغییر روز بازار هفتگی کلاله/ تجهیز جایگاه سی ان جی/ اختصاص 1 میلیارد برای امام زاده عبدالله/ جمع آوری متکدیان از سطح شهر/ ایجاد خیابانی جدید در کلاله

1403-07-03 07:07:25
0
39

در جلسه مشترک شورای شهر با فرماندار کلاله طرح جامع کلاله و برخی از معظلات موجود  شهر بررسی شد.

 

 

به گزارش کلاله خبر، در ابتدای این جلسه نصرت برزگر فرماندار کلاله ضمن تقدیر از اعضای شورای شهر کلاله در خصوص عملکرد مثبت آنها در این دوره، گفت: عملکرد این شورا بخصوص در زمان استقبال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شایسته بود.

وی با تشکر از زحمات مجید میر( مشاور و نماینده مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان) در پیگیری های لازم برای ساخت کلینک تامین اجتماعی در کلاله ، تشکر و قدردانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به وی و اعضای این شورا رساند.

در ادامه این جلسه محسن داورزنی رئیس شورای شهر کلاله در سخنانی خواستار ساماندهی وضعیت ترافیکی شهر کلاله شد.

وی در این زمینه گفت: شورای شهر و شهرداری کلاله درصدد ایجاد خیابانی در شهر کلاله است که می تواند بخشی از ترافیک سنگین خیابان انقلاب را مرتفع کند وی ادامه داد: بدین منظور می توان خیابان (معلم) را به کنار گذر شهر متصل کرد به این ترتیب که جاده عبوری از مقابل مدرسه خلیج فارس با عبور از کنار مزار این شهرستان به کنار گذر متصل می شودو این امر پس از آزاد سازی زمین های مدنظر و زیرسازی، محقق خواهد شد.

رئیس شورای شهر کلاله از وجود چندین متکدی در سطح شهر کلاله خبر داد و گفت: ادارت ذیربط  می توانند با همکاری شهرداری و شورای شهر کلاله در ساماندهی این متکدیان اقدامات لازم را انجام دهند چرا که شاهد اسکان برخی متکدیان زن و مرد در معابر و پارک های شهر هستیم.

داورزنی خواستار همکاری اداره برق شهر کلاله در جمع اوری تیرهای چراغ برق از سطح معابر شد و گفت: در این زمینه رایزنی های زیاد انجام گرفته است ولی شاهد اقدام موثری نبوده ایم.

همچنین وی خواستار پیگیری مسئولین جهت جذب اعتبارات برای احداث پل بر روی رودخانه آقسوی کلاله به موازات خیابان شهید رجایی و تکمیل کنار گذر شهر کلاله شد که می تواند بخش زیادی از ترافیک شهر را کاهش دهد.

مرتضویان رئیس کمیسیون مالی شورای شهر کلاله با بیان اینکه عملکرد شورای شهر کلاله در این دوره، حالت تخصصی به خود گرفته است، گفت: تعامل شورای شهر کلاله با سازمان ها و نهادهای استانی باعث پیشبرد اهداف این شورا در جهت آبادانی بیشتر شهر شده است.

وی افزود: با تلاش های این شورا توانستیم سقف بودجه شهرداری را در سال جاری به بیش از 50 میلیارد ریال برسانیم که از این میزان بیش از 35 میلیارد آن صرف حقوق کارکنان و کارگران شهرداری در طی سال خواهد شد.

رئیس کمیسیون مالی شورای شهر کلاله یادآور شد: بازار هفتگی شهر کلاله که در روزهای یکشنبه دایر می شود، مشکلات عدیده ای برای شهر ایجاد کرده است و با توجه به اینکه بیشتر مردم شهرستان خرید خود را به ساعات پایانی (شب) موکول می کنند، تامین امنیت، دشوار است و باید در خصوص ساعات دایر بودن این بازار هفتگی تمهیدات مناسبی اندیشیده شود.

مرتضویان تاکید کرد: در خصوص تغییر روز بازار هفتگی کلاله از یکشنبه به جمعه، با حجت الاسلام رضا کشیری امام جمعه کلاله رایزنی های انجام گرفت و وی موافقت خود را اعلام کرد و تنها نیازمند موافقت و هم اندیشی فرمانداری کلاله در این زمینه هستیم.

وی به پاره ای از مزیت های تغییر روز بازار هفتگی به جمعه پرداخت که موجب پیشرفت اقتصاد درونی شهر می شود، وبا توضیحات وی در این خصوص، فرماندار کلاله نیز موافقت خود برای تغییر روز بازار هفتگی کلاله اعلام کرد.

در ادامه این جلسه اعضای شهرای شهر کلاله از رایزنی های این شورا و فرمانداری کلاله با اداره کل گردشکری و صنایع دستی گلستان در خصوص جذب 100 میلیون تومان برای تجهیز و ساماندهی امام زاده عبدالله شهرستان کلاله خبر داد.

مهدی هراتی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کلاله در خلال این جلسه از تفکیک های غیر مجاز در سطح شهر کلاله خبر داد و گفت: بیشتر تفکیک های انجام گرفته در سطح شهر غیر مجاز هستند و باید مسئولین در این خصوص تدابیر مناسبی در نظر بگیرند.

وی افزود: طی آخرین بررسی های انجام گرفته از جایگاه سی ان جی شماره یک شهر کلاله، 30 مورد اشکال فنی در تجهیزات این جایگاه وجود دارد که 7 مورد آن اساسی است که در صورت عدم تجهیز این جایگاه، این جایگاه تعطیل خواهد شد.

در پایان این جلسه با موافقت اعضای شورای شهر و شهردار کلاله، 60 میلیون تومان برای تجهیز این جایگاه در نظر گرفته شد.

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار