فرماندار کلاله خبر داد:

آتش دو نقطه از جنگل های کلاله مهار شد / از پیشرفت آتش قرانکی جنگل جلوگیری شد

1403-07-03 07:07:19
0
40

فرماندار کلاله از مهار 2 نقطه از 3 نقطه آتش گرفته در سطح جنگل های شهرستان کلاله خبر داد.

 

 

 

نصرت برزگر در گفتگو ویژه با خبرنگار ما اظهار داشت: عصر امروز ساعت 16 سه نقطه از جنگل های سوزنی سطح شهرستان دچار حریق شد که در اسرع وقت نیروهای مردمی، منابع طبیعی آتش نشانی، راه و شهرسازی و آب روستایی جهت اطفای حریق به مناطق تحت حریق اعزام شدند.

وی افزود: جنگل های تحت حریق در روستاهای پاشای-عزیزآباد، چیشت خوجه لر و قرانکی جنگل بخش پیشکمر هستند که حریق روستاهای پاشای- عزیز آباد و چیشت خوجه لر مهار و از پیشرفت بیشتر آتش جنگل های قرانکی جلوگیری شد.

فرماندار کلاله گفت: با توجه به اهمیت موضوع، استاندار گلستان پیگیر این اتفاق است تا جایی که مقدم مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان در منطقه حضور یافت و در حال حاضر نیز از نزدیک بر عملیات مهار آتش سوزی نظارت دارد.

برزگر یادآور شد: در سطح شهرستان کلاله 23 هزار هکتار جنگل های سوزنی برگ و 25 هزار هکتار جنگل های پهن برگ وجود دارد که در حال حاضر با بروز این اتفاق، 80 هکتار از جنگل های این شهرستان در آتش سوخت.

وی در پایان تصریح کرد: پیش بینی می شود تا چند ساعت دیگر آتش مناطق دیگر نیز مهار شود و در حال حاضر علت آتش سوزی مشخص نیست و احتمال اولیه  این است که گرمای شدید و باد عامل اصلی بروز این اتفاقات است.

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار