شهرستان 61 هزار نفری مراوه تپه تنها دو پزشک متخصص دارد

1403-08-01 05:08:50
0
12

فرماندار مراوه تپه گفت: این شهرستان 61 هزارنفری فقط دو پزشک متخصص در بخش اطفال و داخلی دارد که آنها نیز برخی از روزهای هفته در این منطقه فعالیت می کنند.

 

 

 

اسماعیل تاجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پزشکان متخصص اطفال و داخلی مشغول به کار در این شهرستان مرزی به ترتیب در هفته، پنج و دو روز به معاینه بیماران و تجویز دارو می پردازند. 

وی اظهار داشت: این درحالی است که مراوه تپه با نزدیکترین شهرهای اطراف حدود 90 و230 کیلومتر فاصله داشته و نبود پزشکان متخصص در مواردی باعث انتقال بیماران به این مناطق و به خطر افتادن جان آنان می شود. 

تاجی اضافه کرد: ضرورت دارد زمینه حضور پزشکان متخصص در بخش های مختلف به ویژه زنان و زایمان در این شهرستان فراهم شود تا مشکلات ساکنان این منطقه که فاصله زیادی با شهرستان های همجوار دارد، حل شود. 

مراوه تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان و در فاصله 90 کیلومتری کلاله ، 230 کیلومتری گنبدکاووس (ازمسیر اینچه برون ) و حدود 280 کیلومتری گرگان (از مسیر آق قلا)قرار دارد و ساکنان این شهرستان برای درمان از روی اجبار باید به مراکز درمانی و پزشکان مستقر در این شهرها مراجعه کنند. 

فرماندار مراوه تپه نبود امکانات دیالیز برای 20 نفر دیالیزی و تجهیزات سونوگرافی را از دیگر مشکلات سر راه درمان بیماران ساکن این شهرستان برشمرد و گفت: دستگاه رادیولوژی خریداری، اما نصب نشده و تنها مرکز درمانی افتتاح شده در شهرستان هم فاقد پزشک متخصص است. 

به گفته وی هم اکنون در این شهرستان 16 پزشک عمومی در امر معاینه و درمان بیماران فعالیت دارند. 

اوایل سال جاری نیز طرح نورآوران سلامت در راستای ارایه خدمات خیریه سلامت در بخش دندان و چشم پزشکی در این شهرستان ارایه شد که در قالب آن افزون بر یکهزار و 700 بیمار با مشکل چشمی و بالغ بر یکهزار و 200 نفر برای معاینه و درمان مشکلات مربوط به دندان مراجعه کردند. 

همچنین بیش از 170 عمل چشم توسط چشم پزشکان فعال در این طرح برای مردم شهرستان صورت گرفت و به برخی نیز عینک رایگان تحویل داده شد. 

در این خصوص وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این شهرستان ترکمن نشین و محروم رفت تا در کنار دیگر چشم پزشکان فعال در طرح نورآوران به معاینه چشم مردم مستضعف این شهرستان که استطاعت مالی رفتن به مطب متخصصین این رشته را ندارند، بپردازد. 

دکتر هاشمی پس از معاینه چشم بیماران، آنانی را که نیازمند جراحی بودند روانه اتاق عمل کرد و به جراحی چشم آنان پرداخت تا از آسیب های بیشتر بیماری جلوگیری کند. 

مجریان طرح نورآوران سلامت قبل از استقرار سه منطقه را در استان گلستان بررسی کرده و محرومیت مراوه تپه و مظلومیت مردم آن باعث شد که این شهرستان را برای حضور اکیپ های خیریه چشم پزشکی و دندانپزشکی انتخاب کنند. 

 
نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار