عیسی اتراچالی در گفتگو با گلستان ما:

باتجربه ترین غواص های ما در کربلای 4 به شهادت رسیدند / در عملیات بدر غواص ها 32 ساعت پارو زدند

1403-08-01 03:08:37
0
8

فرمانده گردان دوران دفاع مقدس گفت : اگر ما امروز بتوانیم رشادت های شهدای غواص را برای نسل جوان به درستی تبیین نمائیم و برای آنها به تصویر بکشیم دیگر نیاز به کار فرهنگی نخواهیم داشت.

 

 

 

عیسی اتراچالی فرمانده گردان مسلم لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس و هم رزم شهدای غواص در گفتگو با گلستان ما اظهارکرد : نقش غواص ها در دفاع مقدس بسیار تعیین کننده بود و به همین خاطر افراد با تقوا و با خلوص نیت بالا غواص می شدند .

وی ادامه داد: غواص ها مدت های بسیار زیادی را آموزش می دیدند و تمرینات بسیار سخت و شبانه روزی را برای شرکت در عملیات ها انجام می دادند.

باتجربه ترین غواص ها ما در کربلای 4 به شهادت رسیدند

اتراچالی با تاکید کرد: غواص های که در عملیات کربلای 4 به شهادت رسیدند جزء با تجربه ترین غواص های ما در دفاع مقدس بودند و اگر بررسی کنیم خواهیم دید بعد از این عملیلت هیچ عملیات آبی دیگری نداشتیم.

وی در ادامه افزود: نحوه شهادت رزمندگان غواص نشان دهنده شجاعت رزمندگان و عمق کینه دشمن از دلاور مردی های این عزیزان است .

این رزمنده دفاع مقدس گفت : غواص ها باید در همان ابتدا شهادت را درک می کردند چون عملیات های آنها به واقع نیاز به از خود گذشتگی داشت.

وی با بیان اینکه غواص ها و نیروهای تخریب همیشه اولین گروهی بودند که در عملیات باید خود را به موانع دشمن برسانند تا  معبرها را برای رزمندگان باز گشائی نمایند، تصریح کرد: این رزمندگان حتی خود روی موانع می خوابیدند و حتی گاهی به دلیل شرایط نامناسب برای پهلو گرفتن قایق ها رزمندگان از روی شانه این عزیزان به ساحل می رفتند .

غواص ها در عملیات بدر 32 ساعت پارو زدند

اتراچالی در ادامه اذعان داشت: کار رزمندگان غواص بسیار سخت بود به طور مثال در عملیات بدر رزمندگان 32 ساعت پارو زدند تا به دشمن برسند و بعد از آن تازه لباس غواص پوشیدند و وارد عمل شده اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر ما امروز بتوانیم رشادت های شهدای غواص را برای نسل جوان به درستی تدوین نمائیم و برای آنها به تصویر بکشیم دیگر نیاز به کار فرهنگی نخواهیم داشت.

اتراچالی گفت : شهداء غواص برای خط شکن بودن در شب عملیات باهم دعوا داشتند و در برخی از اغوقات حتی برای آ«ها لباس مناسب وجود نداشت ولی آنها با از خود گذشتگی با همان لباس ها در عملیات حضور می یافتند و به شهادت می رسیدند.

این رزمنده دفاع مقدس با تاکید بر اینکه هر عملیات ما در دوران دفاع مقدس یک عاشورا بوده است ، گفت : جنگ در روز عاشورا 2.5 طول کشید ولی این موضوع آنقدر خوب توسط حضرت زینب تبیین شد که امروز بعد از گذشت 1400 سال هنوز در خصوص این موضوع کتاب نوشته می شود.

وی با اشاره به اینکه ما در استخراج مناسب رشادت های رزمندگان دفاع مقدس مشکل داریم ، افزود : هنرمندان و نویسندگان امروز باید واقعیت های دفاع مقدس را به درستی برای مردم تدوین و تبیین نمایند اگر این واقعیت ها به مردم انعکاس داده شود ما نیاز به کار فرهنگی نخواهیم داشت .

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار