آخرین اخبار درباره برخورد شهاب سنگ به زمین در چند استان کشور

1403-08-01 09:08:27
0
13

 اظهار نظرها درباره برخورد شهاب سنگ به زمین در استان کشور از جمله قزوین، زنجان و البرز همچنان ادامه دارد. این در حالی است که رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز خبر سقوط شهاب در چند استان کشور را تکذیب کرد و گفت: دوستانی که این خبر را داده‌اند، محل اصابت شهاب‌سنگ را نشان دهند.

 

 

 

به گزارش کلاله خبر، ناصر چرخساز با تاکید براینکه تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر سقوط شهاب سنگ درهیچ یک از استان‌های کشور  دزیافت نشده است، تصریح کرد: اخباری که درباره چنین خبری در رسانه‌ها منعکس می‌شود را سازمان امداد و نجات تکذیب می‌کند.

وی ادامه داد: به هر حال دیدن شهاب سنگ در آسمان طبیعی است و احتمال دیده شدن شی نورانی (شهاب سنگ) در آسمان شب همیشه وجود دارد، اما این موضوع به معنای سقوط شهاب سنگ نیست.

این در حالی است که  معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با چرخساز هم عقیده است و  توضیحاتی را در خصوص شایعه سقوط شهاب سنگ در مناطق مرکزی کشورمان ارائه کرده است.

مرتضی اکبرپور نیز درباره اینکه گفته می‌شود شهاب سنگ در بخش‌هایی از چهار استان البرز، قزوین، زنجان و همدان رویت شده و سقوط کرده است، بیان کرد که برابر گزارش‌های رسیده سقوط شهاب سنگ در کشور صحت ندارد. البته موضوع بارش شهاب سنگ وجود داشته و در پیگیری و رصدهایی که ما انجام دادیم، عبور شهاب سنگ از آسمان کشورمان به ثبت رسیده که این موضوع در بخش‌هایی از آسمان همدان و قزوین قابل رویت بوده اما موردی از سقوط گزارش نشده و این شهاب سنگ‌ها به طور افقی از آسمان عبور کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مواردی نظیر سقوط شهاب سنگ و نظایر آن شایعه بوده و مورد تایید سازمان مدیریت بحران کشور نیست، گفت: تنها چیزی که به رویت برخی از شهروندان نیز رسیده عبور شهاب سنگ از آسمان بوده اما همانطور که گفتم شهاب سنگ‌ها به طور افقی از آسمان عبور کرده و مورد سقوطی در کار نبوده است.

اکنون به نظر می‌رسد تنها راهکار برای اطلاع از صحت این خبرها یا رد اخبار منتشر شده به یافتن محل اصابت شهاب سنگ گره خورده است، زیرا به طور قطع نبودن چنین شرایطی حکایت از این دارد که شهاب سنگی در هیچ یک از استان های ذکر شده به زمین نخورده است و همانگونه که برخی از مسئولان گفته اند این خبر صحت ندارد./میزان

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار