وجود بیش 140 نوع معلولیت در کلاله / بیشتر معلولیت ها در خانواده های فقیر رخ می دهد

1403-07-03 06:07:31
0
41

فرماندار کلاله از وجود 148 نوع معلولیت در شهرستان کلاله که بیشتر در خانواده های فقیر رخ می دهد خبر داد.

 

 

به گزارش کلاله خبر، نصرت برزگر در جلسه مشاوره ژنتیک شهرستان کلاله گفت: در شهرستان کلاله 148 نوع معلولیت ثبت شده است که با آینده نگری، بیشتر این بیمارها(معلولیت ها) قابل پیشگیری است.

وی افزود: بیشتر این معلولیت ها بر اثر مشکلات ژنتیکی زن و مرد رخ می دهد که در بیشتر موارد ازدواج های فامیلی حاصل آن فرزندانی با مشکلات معلولیتی است.

برزگر تاکید کرد: همانطور که گغتیم، بیشتر این معلولیت ها بر اثر ازدواج های فامیلی رخ می دهد و این موضوع توجه ویژه به آزمایشات قبل از ازدواج را می طلبد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کلاله نیز  با پرداختن به این موضوع، افزود: نیمی از معلولیت ها به دلیل مسایل ژنتیکی است که با آموزش های لازم می توان مانع از بروز چنین مشکلاتی شد.

محمدرضا فشایی با اشاره به توجه ویژه مسئولین در این زمینه، افزود: خوشیختانه تدابیر مناسبی برای حمایت مالی در زمینه های پیشگیری از اینگونه مسائل اندیشیده شده است.

وی با تاکید براینکه فقر اقتصادی یکی از عامل های اولیه در بروز چنین مشکلاتی است، اظهار داشت : این نوع معلولیت ها معمولا در خانواده هایی رخ می دهد که از لحاظ اقتصادی دچار فقر اقتصادی هستند.

رئیس اداره بهزیستی کلاله با اشاره به هزینه های مشاوره ژنتیکی گفت : هزینه های مشاوره ژنتیک( 65 هزار تومان) و آزمایش پیش از ازدواج( 100 هزار تومان) توسط اداره بهزیستی پرداخت می شود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار