تعظیم دنیا به یک روستازاده گلستانی؛

پروفسور پسرکلی ، پسر روستایی گلستانی مرد سال علمی آمریکا شد

1403-07-03 05:07:15
0
43

پروفسور محمد پسرکلی متولد روستای معصوم اباد گرگان مدارج علمی را آنچنان با موفقیت طی کرد تا اینکه به عنوان مرد سال علمی جهان شناخته شد.

 

 

 

 

پروفسور محمد پسر ك لي داري تحصيلات فوق دكترا مهندسي آب و خاك است. استاد ايراني دانشگاه آريزونا در عرصه بين اللملي به پدر فضاي سبز و بيابان هاي دنيا شهرت دارد.

وي در سال 2006 ميلادي از بين 2 هزار استاد جهاني به عنوان دانشمند سال برگزيده شد. وي جزو50 مرد علمي دنيا است و تا كنون 8 كتاب توسط او منتشر شده است كه در دانشگاه ها دنيا تدريس مي شود.

3 بار به دليل فعاليت هاي تحقيقاتي، ترويج و تدريس موثر و شايسته به عنوان استاد نمونه در دانشگاه آريزونا انتخاب شده است. وي به دليل بيشترين تاثير گذاري در بهبود زندگي بشريت، مدال طلاي صلح آزادي امريكا را نيز دريافت كرده است و او با چنين ويژگي هاي منحصر به فردي از طرف شهرداري گرگان در سال 87 به عنوان شهروند ماندگار اين شهر نيز انتخاب شد.

پرفسور محمد پسرکلی گفته که به دنبال این هستم که به دانشگاه فردوسی مشهد بیایم و شش ماه در سال در ایران و شش ماه در آمریکا به تدریس بپردازم.

وی گفت : بعد از انتخاب من به عنوان دانشمند نمونه جهان از سردبیر روزنامه درخواست کردم که بنویسد یک استاد ایرانی از دانشگاه آمریکا بهترین استاد جهان شد و افتخار می‎کنم که یک ایرانی، یک گلستانی و متولد روستای معصوم‌آبادی هستم.

مرد علمی سال دانشگاه آمریکا ادامه داد: در سال بعد از دانشگاه کمبریج جزو 50 نفر رهبر اساتید جهان شدم و یک مدال طلا و گواهی‌نامه را دریافت کردم.

این پرفسور برجسته ‎ایرانی با بیان اینکه خبرنگاران من را به عنوان نفس بیابان معرفی کردند، بیان داشت: در دنیا هرکس یک بار توانسته استاد نمونه شود و اما من سه بار استاد نمونه دنیا شدم و به دنبال این هستم که یک‌بار دیگر نیز این مقام را کسب کنم.

پسرکلی یادآور شد: من تنها به این درجه علمی نرسیدم و تمامی اهالی معصوم‌آباد، گرگان و جوانان و نوجوانان ما می‎توانند به این درجه‎های علمی برسند.

گفتنی است پروفسور محمد پسرکلی دو تا کشف داشتند . یکی تهیه یک کود از زوائد پنبه و دیگری هم علفی بود که از نظر مهندسی ژنتیک آنرا از حالت وحشی به حالت علف چمنی و ورزشی در آوردند .

فراموش نكنیم كه پروفسور محمد با فقر بزرگ شد اما تسلیم فقر نشد و اینك با ایمان به قدرت و رحمت خدا، زحمت، اراده و گوش سپردن به توصیه صاحب نظران، در بلندای علم و اخلاق سكنی گزیده است. بیاموزیم و به یاد داشته باشیم كه قلب این انسان خستگی ناپذیر در دامن مادری مومن به نام فاطمه كه آرزوی داشتن چنین فرزندی را در عبادت های خود با خدایش جستجو می كرد، پرورش یافته است... او از سختی ها یاد گرفت چیزی بشود كه از او انتظارش را داری.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار