بسته اخبار گوناگون از استان گلستان در تیر ماه 94

1403-08-01 08:08:43
0
12

اتصال بخش مرکزی علی آباد به گنبدکاووس، حضور اتباع خارجی نیاز به اتخاذ تدابیر ویژه دارد، احداث سالن های ورزشی در محلات گرگان با مشارکت مردم و سرمایه گذاران خصوصی، دستگیری متخلفان صید و زنده گیری پرندگان شکاری، ساماندهی واحدهای فاقد پروانه کسب در گرگان، پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان و پذیرش 21 هزار و 733 نفر - روز در مدارس طرح اسکان فرهنگیان از عناوین خبری روز سه شنبه ایرنا مرکز گلستان است.

 

 

 

رییس اداره راه و شهرسازی علی آباد گفت: با آسفالت راه روستایی 'کوچک استاجیق به ابه پلنگ' از توابع این شهرستان، ارتباط بخش مرکزی علی آباد با بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس فراهم شد.

اسماعیل گرزین افزود: پیش از آسفالت این محور، تردد روستاییان منطقه از محور علی آباد - ایمر به گنبدکاووس انجام می شد که دسترسی آنان را برای تبادلات اقتصادی اجتماعی و از نظر بعد مسافت به مناطق شهری و روستایی منطقه دشوار کرده بود.

وی با بیان این که آسفالت این محور جزو مطالبات مردمی بوده است، ادامه داد: عملیات بسترسازی محور از اوایل سال جاری با استفاده از منابع مالی استانی آغاز شد و به دلیل مساعد بودن شرایط جوی، ظرف چند روز اخیر به پایان رسید.

گرزین ادامه داد: برای آسفالت این محور به طول 2/3 کیلومتر، مبلغ 540 میلیون ریال هزینه شده است.

وی تعداد خانوارهای بهره مند از مزایای این راه آسفالته را در حوزه راه و شهرسازی علی آباد یک هزار و 362 خانوار ذکر کرد.

کوچک استاجیق و ابه پلنگ از روستاهای توابع شمال شرقی علی آباد به شمار می روند که به ترتیب 24 و 27.2 کیلومتر با این شهرستان فاصله دارند.



***

مهدی دهرویه مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان در دومین جلسه کارگروه اتباع خارجی گفت: شرایط خاص حضور اتباع خارجی در استان نیاز به تصمیم گیری و اتخاذ تدابیر ویژه پیرامون مسائل و نیازهای اتباع خارجی و هماهنگی با سیاست های کلی نظام در ساماندهی اتباع خارجی دارد.

در این جلسه که با حضور تمامی اعضا برگزار شد مباحثی مانند اشتغال اتباع خارجی، نحوه بازرسی، جلوگیری از اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی، تمدید مدارک اقامتی طلاب و دریافت خدمات شهری از اتباع خارجی دارای گذرنامه (طرح سال 89) مطرح و بعد از بحث و تبادل نظر، راهکارهای عملی ارائه شد.

کارگروه فرعی اتباع خارجی استان مرجع تصمیم سازی و یافتن راهکارهای عملی در خصوص مشکلات و خلاءهای قانونی مربوط به حضور و اقامت اتباع خارجی مقیم استان است.



***

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: با توجه به ضرورت ایجاد سالن های ورزشی چندمنظوره در محلات مختلف مقرر شد شهرداری نسبت به تهیه زمین در محلات برای این منظور و جذب مشارکت های مردمی و سرمایه گذاران خصوصی برای احداث سالن های ورزشی پیگیری های لازم را به عمل آورد.

علیرضا پزشکپور افزود: این موضوع به منظور ترویج و گسترش فعالیت های فرهنگی و ورزشی در هفتاد و یکمین جلسه این کمیسیون مطرح و به منظور بررسی و تصویب نهایی به صحن شورا ارایه شد.

وی با بیان این که برخی از رفتارهای اجتماعی در برخورد با مبلمان شهری و فضاهای طبیعی و گردشگری نیازمند فرهنگ سازی و آموزش های شهروندی است ادامه داد: رفتارهایی مثل صدمه زدن به درختان جنگل، اماکن خدماتی و رفاهی عمومی، مبلمان شهری و فضای سبز از جمله رفتارهایی است که با آموزه های فرهنگی و دینی ما همخوانی ندارد و نیازمند آموزش و فرهنگ سازی بیشتر است.



***

مأموران یگان حفاظت محیط زیست گلستان و بندرترکمن یک گروه از متخلفان حوزه صید و زنده گیری پرندگان شکاری در حوزه استحفاظی این شهرستان را دستگیر کردند.

با ادامه گشت های کنترلی و بازدارنده که از سوی مأموران یگان حفاظت محیط زیست در سطح زیستگاه های بندرترکمن و گمیشان صورت می گیرد یک گروه از فعالان حوزه بازگیری، قبل از صید پرندگان شکاری توسط مأموران شناسایی و پس از تعقیب و گریز دستگیر شدند.

از این گروه دو نفره علاوه بر کشف یک دستگاه موتورسیکلت پرقدرت، دو دستگاه دوربین چشمی، شبچه و تله مخصوص صید و زنده گیری پرندگان شکاری و دو قطعه پرنده وحشی طعمه کشف و ضبط شد.

متخلفان با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی شدند.



***

حسینقلی قوانلو رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در چهارمین جلسه کمیسیون نظارت گرگان با اشاره به برنامه جامع ساماندهی فاقدین پروانه کسب گفت: در این شهرستان دو هزار و 132 واحد صنفی فاقد پروانه شناسایی شده که امیدواریم تا پایان سال کار ساماندهی این واحدها انجام گیرد.

رییس اتاق اصناف گرگان نیز در این جلسه در باره ساماندهی واحدهای فاقد پروانه کسب و نحوه صدور پروانه کسب الکترونیکی توسط اتحادیه های صنفی گزارشی ارائه کرد.

در پایان نامه های اتاق اصناف در خصوص تعیین اتحادیه های همگن رسته های صنفی فروش و تعمیر عینک، دفتر خدمات ماساژ، حفر کانال، پخت انواع نان و فروش ذرت گرم مطرح و تصمیمات لازم اخذ شد.



***

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در سال 94 پنج مجتمع عالی سلامت در شهرستان های استان از جمله گمیشان داریم و برای ورود به هر پروژه ای با کمک خیرین سلامت و بر اساس نقشه راه و تفاهم نامه جامع مالی حرکت خواهیم کرد.

دکتر عموزاد مهدیرجی در بازدید از واحدهای ارائه خدمات درمانی گمیشان افزود: سال 94 سال ساخت و افتتاح پروژه های عمرانی است و دانشگاه در سال 95 نیز به دنبال کارهای زیرساختی خواهد بود.

دکتر ایری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گمیشان نیز گفت: قدم هایی که توسط خیرین برداشته شده خوب بوده ولی کافی نمی باشد و تلاش ما بر این است که فعالیت های بیشتری در حوزه سلامت با کمک خیرین صورت پذیرد.

شاه نظری نماینده خیرین سلامت نیز در خصوص مرکز جامع سلامت و پایگاه اورژانس جاده 'آلتین قلعه جیق' و زمین پایگاه بهداشتی شماره یک گمیشان مسائلی را مطرح کرد.



***

مدیر بودجه درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه مشاور عالی رییس و معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان از پروژه های دانشگاه بازدید کردند.

بیش از 70 هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حال انجام است که از جمله می توان به بیمارستان های مینودشت و کلاله و مراکز سوختگی و گوارش و کبد گرگان اشاره کرد.



***

اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش گلستان اعلام کرد: تاکنون 21 هزار و 733 نفر - روز در مدارس طرح اسکان فرهنگیان استان پذیرش شدند.

از ابتدای آغاز به کار ستاد اسکان فرهنگیان در گلستان تعداد دو هزار و 488 خانوار، 10 هزار و 349 نفر و 21 هزار و 733 نفر - روز در مدارس طرح اسکان تابستان 94 پذیرش شده اند.



***

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان احیاء موقوفات و تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف را از برنامه های محوری سازمان اوقاف دانست و گفت: در چند سال اخیر سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه راه اندازی و همه اطلاعات در آن ذخیره شده است.

حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد وقف را یکی از مهم ترین راه تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلام ناب در جامعه دانست و افزود: رشد و گسترش فرهنگ وقف در جامعه بستری را برای تقویت معنویت فراهم می کند.

وی احیاء موقوفات حوزه های علمیه را یکی از برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 755 هکتار از زمین های موقوفه حوزه های علمیه گلستان احیاء و سند دار شد.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان این که متأسفانه هنوز بخش مهمی از جامعه از کارکردهای معنوی و مادی وقف اطلاع ندارد به رسالت روحانیت در این خصوص اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی باید کارکردهای وقف را برای عموم جامعه به خوبی تبیین کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با تأکید بر این که روحانیان باید مباحث فقهی باب وقف را برای مردم به خوبی تبیین کنند، تصریح کرد: آشنایی جامعه با وقف و کاردهای آن زمینه ساز رشد و گسترش موقوفات در جامعه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بر ترویج وقف های مشارکتی تاکید کرد و با بیان این که ترویج وقف های جدید نیازمند همکاری و اطلاع رسانی است ادامه داد: اگر فرهنگ وقف را در جامعه گسترش دهیم بی شک گامی بزرگ برای شرایط زندگی مناسب اقشار آسیب پذیر جامعه برداشته ایم.



***

مدیر حوزه علمیه گلستان در نهمین جلسه مدیران حوزه علمیه استان در سال جاری گفت: تقویت حوزه های علمیه یکی از راه های تقویت زیرساخت های معنوی کشور است.

حجت الاسلام مصطفی ملکی ضمن تقدیر از زحمات بی وقفه تیم مذاکره کننده هسته ای تصریح کرد: اکنون نوبت تقویت زیرساخت های مادی و معنوی داخل کشور است.

عضو شورای حوزه علمیه خاطرنشان کرد: یکی از راه های تقویت زیرساخت های معنوی کشور، تقویت حوزه های علمیه است و باید این موضوع در برنامه کار دولت یازدهم قرار گیرد.

حجت الاسلام ملکی گفت: کاهش بودجه های جاری حوزه های علمیه به صلاح مدارس علمیه نیست و رکود و تعطیلی آن ها را در پی دارد.

در ادامه جلسه، نکاتی درباره اختبار و تثبیت، تحقیق از داوطلبین جدیدالورود و مباحث آموزشی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.



***

فرماندار بندرگز در دومین جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گفت: دستگاه های اجرایی باید گزارش خسارت های وارده به کشاورزان را در اسرع وقت به استان انعکاس دهند تا تصمیم گیری درست انجام و اعتبارات لازم به این بخش اختصاص یابد.

علی اصغر میرزایی افزود: مشکلات مربوط به ضمانت های بانکی نیز باید با هماهنگی بانک ها و جهاد کشاورزی از طریق مراجع بالاتر پیگیری تا در کار تسریع صورت گیرد.

وی با بیان این که بخشی از عوامل تاثیرگذار در بحران مربوط به عملکرد کشاورزان نظیر تجاوز به حریم رودخانه و عدم همکاری در تعریض و لایروبی رودخانه هاست، تاکید کرد: همکاری و تلاش تمام دستگاه ها در زمان بحران می تواند تا حد زیادی شدت آسیب ها را کاهش دهد.

فرماندار بندرگز گفت: با توجه به خشکسالی و گرمازدگی در سال جاری که موجب کاهش تولید خواهد شد، جهاد کشاورزی مستندات لازم در این زمینه را برای انعکاس بموقع به استان و جذب اعتبارات تهیه نماید.



***

رییس اداره اوقاف کردکوی از وقف جدید در سیمین شهر خبر داد و گفت: زمینی به مساحت 420 مترمربع توسط امام قرنجیک وقف گردید.

علی شجاعتی افزود: این وقف در محله قارقی خیابان مادر برای احداث مسجد امام حسین (ع) صورت گرفت.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار