واکنش امام جمعه شهر فراغی نسبت به انتشار برخی اخبار در سایت های گلستان

1403-07-03 05:07:17
0
58

امام جمعه شهر فراغی شهرستان کلاله نسبت به اخبار منتشر شده در سایت های خبری استان گلستان واکنش نشان داد.

 

 

به گزارش کلاله خبر، این اطلاعیه که در سایت خاتم الانبیاء (ص) منتشر شد بدون هیج ویرایش به شرح ذیل می باشد.

اطلاعیه مهم:

استاد محقق احمد آخوند قربانپور اعلام کردند که برخی از مطالب منتسب به ایشان که در برخی وب سایت های خبری منتشر شده است به هیچ وجه مورد تایید ایشان نیست. که نمونه هایی از آن ها را در زیر بیان می کنیم:

امام جمعه شهر فراغی :

عید روز جمعه مردود است / آنهایی که ادعا کردند ماه را دیدند خیال بافی کردند / کسانی که جمعه را روزه نگرفتند باید قضا بگیرند

[آخوند قربانپور در خطبه های نماز جمعه شهر فراغی گفت: اعلام عید فطر برای روز جمعه مردود بوده و این روز پایان ماه مبارک رمضان بوده است .

به گزارش گلستان ما؛ الحاج احمد آخوند قربانپور امام جمعه شهر فراغی در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر اعلام عید فطر برای امروز را مردود دانست و امروز را سی اُم ماه مبارک رمضان و پایان آن اعلام کرد .

وی افزود : آنهایی که ادعا کردند ماه را دیدند خیال بافی کردند و این مساله دروغی بیش نیست .

امام جمعه شهر فراغی در ادامه عنوان کرد : کسانی که امروز ( جمعه ) را روزه نگرفتند باید قضای آن را بگیرند .

این در حالی است که آخوند قربانپور در روزهای گذشته نیز در گفتگو با کلاله خبر عنوان کرده بود : مبنای اعلام عید فطر در بین اهل سنت تایید مقام معظم رهبری است و زمان عید فطر از طریق رسانه و منابع رسمی پس از تایید دفتر مقام معظم رهبری اعلام خواهد شد و در این خصوص ستادهای استهلال و اکیپ های رویت ماه با دقت کامل در نقاط مختلف کشور فعال می باشند .]

و علاوه بر این موارد در این وب سایت ها فطریه رمضان سال ۹۴ را ۳۰۰۰ تومان اعلام کرده و به ایشان نسبت داده اند که

استاد محترم این متن ها را به شدت مورد انتقاد قرار داده و آن ها را غیر معتبر دانستند. و حقیقت امر را این چنین توصیف کردند:

صدقه فطر به هر مسلمانی واجب است گرچه صغیر و به سن بلوغ نرسیده باشد. مشروط به اینکه توانایی مالی داشته باشد یعنی بعد از کسر بدهی و مایحتاج خانواده مقدار یکی از نصاب های طلا که بیست مثقال و یا نقره که صد و چهل مثقال و یا قیمت اینها را دارا  باشد. 
مقدار صدقه فطر از گندم و آرد و کشمش با لحاظ نمودن احتیاط دوکیلومی باشد. و ازخرما و جو چهارکیلو می باشد. که می تواند  قیمت آن ها را پرداخت نماید. مصارف و مستحقین صدقه فطر فرقی با مصارف زکات واجبات مالی دیگر ندارند یعنی به فقیر و مسکین و بدهکاران و بردگان و مجاهدین و نمایندگان جمع آوری زکات و مسافرانی که در سفر داراییشان را از دست داده اند تعلق می گیرد. وقت پرداخت صدقه فطر ماه رمضان تا ادای نمازعید فطر می باشد. اگر قبل ازعید پرداخت نماید پاداش فراوانی را حائز می گردد. واگر قبل ازعید ادا نکند بعداً حتما باید پرداخت نماید. وقت نماز عید فطر در رسانه ها و منابع رسمی اعلام خواهد شد چون ستادهای استهلال واکیپ های رویت هلال با دقت و ظرافت کامل در نقاط مختلف کشور فعالند.

ایشان ادامه دادند: در مورد شایعه ای که درسایت ها نوشتند که من درخطبه های نمازجمعه گفته ام عید روز جمعه 26 تیر 1394 مردود است. کذب محض است. بلکه گفتم آنها هم بالاخره از منابع استناد دارند. ولذا ما باید سعه صدر داشته باشیم و به همدیگر توهین نکنیم.

 سخنرانی همان جمعه فیلمبرداری وضبط شده و بزودی درسایت حوزه علمیه خاتم الانبیاء قرار خواهد گرفت. عید را منوط به رویت هلال ماه دانستم همچنانکه که در منابع دینی موجود است. عید روز جمعه یک امر اجتهادی است و ما به آرای دیگر علمای ترکمن صحرا و جهان اسلام احترام می گذاریم.

از مردم فهیم و دیندار ترکمن صحرا و محققین دینی و علمای دین می خواهم تا هر چیزی که منتسب به این جانب می باشد بدون تحقیق و استعلام از حوزه علمیه خاتم الانبیا یا وب سایت حوزه به آدرس khatamalanbia.com یا شخص اینجانب نپذیرند.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار