چند خبر کوتاه از شرق استان گلستان

1403-06-18 02:06:54
0
114

فرماندار مینودشت برتاکید بر مدیریت مصرف آب در شهرستان گفت: برداشت بیش از اندازه از سفره های زیر زمینی، کشاورزان منطقه را دچار مشکل خواهد کرد.

 

 

 

به گزارش کلاله خبر، اسرافیل وزیری در جلسه حفاظت منابع آب شهرستان افزود: جدی گرفتن مسئله کم آبی در بخش کشاورزی و شرب باید به یک فرهنگ عمومی برای مردم این منطقه تبدیل شود.

وی گفت: رعایت الگوی کشت ، بهسازی نهرهای زراعی ، مکانیزه نمودن آبیاری و جایگزین کردن محصولات با نیاز آب کمتر از مواردی است که در صرفه جوئی آب سفره های زیر زمینی تاثیر بسزائی دارد .

فرماندار مینودشت بر برخورد با متخلفین 584 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان تاکید کرد و گفت: تاکنون با 36 متخلف حفر چاه غیرمجاز در شهرستان برخورد شده است.

وزیری از بخشداران خواست تا در زمینه شناسائی صاحبان زمین زراعی در روستاها و حفر چاه ها از طریق دهیاری به بازرسین امور آب کمک کنند.

* رامیان - مدیر حوزه علمیه خوهران رامیان، حجاب را سبب فزونی تقوی و کسب قرب الهی دانست و گفت: دلیل وجوب حجاب از سوی خداوند متعال تزکیه نفس ، طهارت روح ،عفت و پاکدامنی است.

خانم طاهری در نشست تخصصی عفاف و حجاب مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرایی شهرستان رامیان افزود: عفاف زمینه بسیار گسترده ای داشته و حجاب یکی از پیامد های عفاف و به معنای منع ظاهری بوده و خداوند متعال با وجوب حجاب، زن را از خودنمایی برای نامحرمان منع کرده و حجاب باعث آرامش روحی زن و مرد و تحکیم بنیان خانواده در جامعه می باشد.

وی با بیان برخی از مسائل و آسیبهای اجتماعی ریشه بسیاری از آنها را نادیده گرفتن مبانی دینی از جمله حجاب دانست و افزود: با نهادینه کردن باورها و ارزشهای دینی در جامعه و همچنین آموزش فرزندان به رعایت حجاب از دوران کودکی از بروز بسیاری از معضلات در جامعه جلوگیری کرد.

* گالیکش - دادستان شهرستان گالیکش از کشف یک جسد مجهول الهویه دردره 'قزل سو' جنگل اطراف روستای کمال آباد تلوستان این شهرستان خبرداد.

سید عبدالحمید کریمی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: عصر روز یکشنبه رهگذران از به دارآویختگی فردی در این منطقه خبردادند که بلافاصله نیروهای انتظامی به محل عزیمت کرده وبا جسد جوان حدودا 30ساله ای مواجه شدند.

وی جنسیت این فرد را مرد اعلام کرد و گفت: به خاطر گذشت زیاد زمان ، جسد غیرقابل شناسایی بود.

کریمی افزود: چند حادثه نظیر این ، طی چند سال گذشته دراین منطقه بوقوع پیوسته که بنابه تحقیقات انجام شده دلیل عمده آنها خودکشی به خاطر اعتیاد به مواد مخدر وبه خصوص از نوع صنعتی بوده است.

وی با بیان اینکه ، هنوز دلیل دار آویختگی این فرد مشخص نیست ، افزود: برای بررسی بیشتر جسد به پزشکی قانونی منتقل شد.

از ابتدای سال جاری تاکنون یک مورد خودکشی و دو مورد مرگ بر اثر مصرف مواد مخدر در این شهرستان رخ داده است.

* گنبدکاووس - کرسی های تلاوت و تفسیر قران کریم همراه با قاریان ممتاز کشوری و استانی در مهدیه گنبدکاووس برگزار شود.

به گزارش ایرنا، این آیین قرار است تا بیست و نهم ماه مبارک رمضان و با حضور استادانی چون حمید شاکرنژاد ، حسن حاجی حسنی و جمعی از قاریان ممتاز کشور و استانی برگزار شود.

سلسله کرسی های تلاوت قرآن علاوه بر گنبدکاووس همزمان در6 شهر دیگر استان شامل گرگان، کردکوی، علی آباد ، آزادشهر ، مینودشت و کلاله در حال اجراست./ایرنا

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار