رئیس مرکز بهداشت کلاله:

موردی از بیماری التور(وبا) در کلاله مشاهده نشد / بر روی 250 نفر آزمایش انجام شد

1403-07-03 04:07:41
0
46

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان کلاله از آزمایش بر روی 250 مورد بیمار مشکوک به بیماری التور خبر داد.

 

 

 

شمس الدین کر در گفتگویی با بیان اینکه طی سال 93 بر روی 250 مورد مشکوک به بیماری التور(وبا) آزمایشاتی گرفته شد، گفت: خوشبختانه هیچ یک از بیماران اسهالی در این شهرستان به بیماری التور مبتلا نبودند.

وی افزود: با توجه به گرمای هوا، طی سه ماه اول سال جاری از 33 مورد آزمایشاتی گرفته شد که این بیماران نیز علائمی از بیماری یاد شده نداشتند.

سرپرست شبکه بهداشت کلاله بیماری التور را یک بیماری عفونی دانست و تصریح کرد: این بیماری از طریق مواد غذایی آلوده بخصوص آب آشامیدنی انتقال می یابد و بدن فرد مبتلا با کمبود شدید آب مواجه می شود و در پی آن باعث مرگ وی خواهد شد.

وی اشاره ای به پیشینه این بیماری در این شهرستان داشت و افزود: آخرین مورد آلوده به این بیماری مربوط به تابستان سال 90 بود که خوشبختانه با اقدامات بموقع، درمان شد.

کر تاکید کرد: در این خصوص اطلاع رسانی های لازم توسط خانه های بهداشت شهرستان انجام شده است و در صورت مشاهده مورد مشکوک، سریعا آزمایشات لازم گرفته خواهد شد.

سرپرست شبکه بهداشت کلاله در پایان یادآور شد: خانواده ها باید به این نکته توجه داشته باشند که خرید مواد غذایی از ذست فروشان و استفاده از آب های سطحی آلوده می تواند سلامتی اعضای خانواده آنها را تهدید کند.لذا رعایت موارد یاد شده توسط خانواده ها ضروری است.

گفتنی است 54 خانه بهداشت و 11 مرکز بهداشتی درمانی در شهرستان کلاله به 120 هزار نفر جمعیت این شهرستان ارائه خدمت می کنند.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار