در پی انتشار یک خبر:

بخشدار کلاله به روستای بربرقلعه رفت / ابراهیمی: منتظر پاسخ مکتوب بنیاد مسکن هستیم

1403-07-03 04:07:40
0
44

برخلاف دیگر مسئولین، بخشدار کلاله به این سایت جوابیه مکتوب نداد و برای بررسی مشکل یک روستایی به روستای بربرقلعه رفت.

 

 

 

به گزارش کلاله خبر، گزارشی با عنوان"جای امضایی که انتظار یک دهیار و بخشدار کلاله را می کشد/ سردرگمی یک روستایی برای استفاده از حقش!" در این سایت منتشر شد که در ان یکی از اهالی روستای بربرقلعه نسبت به عدم موافقت دهیاری در استفاده وی از زمین ملکی خود جهت ساخت و ساز انتفاد کرده بود.

محمد ابراهیمی بخشدار کلاله در گفتگویی با تشریح برخی از موانع موجود در اجرایی شدن درخواست این روستایی چنین گفت: برای بررسی دقیق تر به همراه کارشناس بنیاد مسکن به مکان مدنظر رفتیم و با توجه به اینکه در زمان های گذشته وی بخشی از زمین ملکی خود را به کوچه اختصاص داده بود، همچنین ورود انشعابات گاز، برق و آب به این کوچه، امکان مسدود کردن این کوچه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: اگر جابجایی های مدنطر(شامل تیر برق) با هدف مسدود کردن کوچه باشد، این امکان وجود ندارد چرا که با ورود انشعابات مختلف به این مکان، این کوچه عمومی شده است و در حالات دیگر نیز اگر این اقدام(تصرف کوچه) مدنظر متقاضی باشد، طبق قانون وی باید زمین را از دهیاری خریداری کند و مجوز های لازم را از بنیاد مسکن دریافت نماید.

ابراهیمی افزود: با این تفاسیر و بعد از بررسی های انجام شده در صورتی که هدف متقاضی مسدود کردن کوچه نباشد، تنها به رضایت همسایگان جهت جابجایی تیر چراغ برق اکتفا خواهیم کرد؛ البته هزینه های جابجایی از متقاضی گرفته خواهد شد.

بخشدار کلاله گفت: در مراجعات قبلی متقاضی، بصورت کتبی از بنیاد مسکن در خواست استعلام کردیم و متقاضی باید با استعلام یاد شده جهت پیکیری کار خود به بخشداری مراجعه کند.

در این خصوص با رسول بامری شهردار کلاله نیز گفتگویی داشتیم و وی با تایید گفته های بخشدار، افزود: در صورتی که انشعابات ورودی به کوچه تنها برای خود متقاضی باشد، امکان تصرف وجود دارد(به شرط سیر مراحل قانونی).

وی تاکید کرد: اما اگر انشعابات مدنظر برای همسایگان ساکن در این کوچه نیز باشد، درخواست متقاضی رد می شود و کوچه عمومی تلقی خواهد شد.

 

 

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار