موتورسوار گالیکشی به ته دره آبشار لوه سقوط کرد و جان باخت

1403-08-01 03:08:43
0
10

موتورسوار گالیکشی به ته دره آبشار لوه سقوط کرد و جان باخت.

 

 

به گزارش کلاله خبر، به نقل از نیلکوه، ساعت یک بامداد روز جمعه 12 تیرماه سال جاری (م. ز) از شهروندان گالیکشی که در حال تردد در محدوده آبشار روستای لوه بوده به دلیل عدم کنترل وسیله نقلیه خود به ته دره سقوط و جان‌باخته است.

جاده پرپیچ‌وخم و خطرناک آبشار لوه باریک و حاشیه آن نیز فاقد گاردریل به جهت ممانعت از سقوط وسایل نقلیه به ته دره است.

فاز یک پروژه فنس کشی پرتگاه‌های خطرناک آبشار لوه به طول 135متر با بودجه‌ای بالغ‌بر80 میلیون ریال سال گذشته توسط دهیاری این روستا انجام شد.

این طرح با تخصیص اعتبار 50 میلیون ریالی امور روستایی استان گلستان وهمیاری 30 میلیون ریالی دهیاری روستای لوه اجرا شد.

فاز دوم این طرح دست‌نخورده به طول150متر باقی است که توجه و عنایت مسئولان استانی و شهرستانی را می‌طلبد.

این آبشار در 20 کیلومتری گالیکش و در پنج کیلومتری جاده اصلی گلستان - مشهد در کنار روستایی به همین نام و در جنگلی انبوه با درختان پهن‌برگ واقع است.

آبشار لوه که در همسایگی بوستان ملی گلستان قرار دارد، 75متر ارتفاع دارد.

آبشار لوه در امتداد یک شیب پلکانی است که به‌صورت طبیعی از صخره‌ها سرازیر می‌شود.

این آبشار دارای پنج طبقه است که در داخل دره‌ای به عمق 35 متر و پوشیده از درختان جنگلی از قبیل ممیز، افرا و توسکا واقع‌شده و در فصول بهار و تابستان، صحنه‌های دل‌فریبی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

اهالی روستای لوه که حدود 700 نفر جمعیت دارد در صورت سرمایه‌گذاری برای آبشار لوه و آبشار کوه سنگی که در فاصله دو کیلومتری جنوب روستای لوه و در 24 کیلومتری شرق گالیکش واقع‌شده، از اشتغال پایدار و درآمد خوب برخوردار خواهند شد.

باوجوداینکه این آبشارهای بسیار زیبا در حاشیه این روستا قرار دارند، هم‌اینک بیش‌تر مردم آن از راه کارگری روزگار می‌گذرانند که در صورت توجه و سرمایه‌گذاری می‌توانند از مناطق خوب گردشگری استان گلستان باشند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار