منفی در آمدن جواب آزمایش بیمار مشکوک به تب کنگو در کلاله / علائمی از آنفولانزا در کلاله مشاهده نشد

1403-07-03 02:07:24
0
39

رئیس بیمارستان کلاله از منفی درآمدن جواب آزمایش بیمار مشکوک به تب کنگو در شهرستان کلاله خبر داد.

 

 

به گزارش کلاله خبر، عبدالرحیم پالیده در کارگروه سلامت شهرستان کلاله از منفی در آمدن جواب آزمایش بیمار مشکوک به تب کنگو در شهرستان کلاله خبر داد.

وی گفت: طی هفته های اخیر پیرزنی 70 ساله با علائم نزدیک به تب کنگو در بیمارستان کلاله جان باخت که پس از الگو برداری و آزمایشات مربوط به تب کنگو از این بیمار، با منفی درآمدن آزمایش مسئله تب کنگو در این شهرستان منتفی شد.

رئیس بیمارستان شهرستان کلاله با تاکید بر خطرناک بودن این بیماری افزود: تمامی پرسنل بیمارستان در صورت مواجه با بیماری با علائم تب کنگو (تب همراه با خونریزی) باید از لباس های مخصوص ایزوله استفاده کنند.

فرهاد تکه رئیس دامپزشکی کلاله در تکمیل گفته های رئیس بیمارستان کلاله گفت: منشا این بیماری کنه است و با تماس با گوشت آلوده حیوان، به انسان سرایت می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه این بیماری در حیوانات قابل شناسایی نیست، باید نکات بهداشتی در کشتارگاه ها رعایت شود و قبل از رسیدن گوشت به دست شهروندان، گوشت به مدت 24 ساعت در سردخانه قرار بگیرد تا ویروس عامل از بین برود.

رئیس دامپزشکی کلاله تاکید کرد: درصورت کشتن دام در خارج از کشتارگاه، ضروری است تا گوشت چند ساعت در خارج از یخچال باشد و بعد آن را در سردخانه قرار داد.

تکه هشدار داد: افرادی که با گوشت سروکار دارند باید از دستکش استفاده کنند تا مبادا از طریق زخمی شدن دست یا اعضای بدن، ویروس به بدن آنها سرایت کند.

در ادامه این جلسه نصرت برزگر فرماندار کلاله نیز به بحث آنفولانزای نوع حاد پرداخت و گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر وجود آنفولانزا در شهرستان کلاله دریافت نشده است و اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع این بیماری در این شهرستان در حال انجام است از جمله اینکه از این پس مانع فروش مرغ زنده در بازارهای هفتگی خواهیم شد.

وی افزود: از جمله اقدامات لازم دیگر این است که وسایل نقلیه حمل مرغ نیز ضدعفونی شوند که این اقدام نیز در شهرستان در حال انجام است.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار