بیش از 2 هزار پرونده زمین‎خواری در گلستان رسیدگی شد / بیشترین پرونده کیفری در گلستان ضرب و جرح عمدی است

1403-06-29 01:06:37
0
77

رئیس کل دادگستری گلستان از رسیدگی 2 هزار و 55 پرونده زمین‎خواری در استان خبر داد.

 

 

به گزارش کلاله خبر،  هادی هاشمیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: مساحت اراضی داده شده به نفع دولت یک‎هزار و 237 هکتار، اخذ سند به نفع دولت 7 هزار و 738 هکتار و ارزش ریالی تقریبی اراضی اعاده دادرسی 270 میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک‎هزار و 544 نفر از تسهیلات عفو برخوردار شدند، تصریح کرد: در سه ماه نخست امسال تاکنون 619 نفر از محکومین زن و مرد از عفو بهره‎مند شدند.

بیشترین پرونده کیفری در گلستان ضرب و جرح عمدی است

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه هزینه بزهکاری افزایش یافته است بر لزوم اطلاع‎رسانی و آگاه‎سازی مردم از طریق رسانه‎ها تاکید کرد و افزود: هر چه میزان اطلاعات مردم افزایش یابد، میزان آسیب‎های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

هاشمیان با اشاره به اینکه بیشترین میزان ورودی پرونده‎های حقوقی در راستای مطالبه وجه است، بیان داشت: در استان گلستان بیشترین پرونده کیفری ضرب و جرح عمدی، تصادفات، توهین و سرقت است.

وی افزایش آسیب‎های اجتماعی را ناشی از پایین آمدن اخلاقیات در جامعه دانست و اظهار کرد: پایین آمدن آستانه تحمل مردم و از طرفی هتک حرمت به یکدیگر سبب می‎شود، آسیب‎های اجتماعی افزایش یابد، میزان ضرب و جرح در گلستان در سال 1393 نسبت به سال 1392 حدود 9 درصد افزایش داشته و در تصادفات 4 درصد افزایش نشان می‎دهد، در زمینه سرقت نیز یک درصد کاهش داشته است.

کمک 85 میلیون تومانی خیرین گلستان برای جشن گلریزان

رئیس کل دادگستری گلستان از برگزاری جشن گلریزان در سال جاری خبر داد و گفت: در استان گلستان دو زندان در شهرستان‎های گرگان و گنبدکاووس وجود دارد و تاکنون 85 میلیون تومان از خیرین برای جشن گلریزان و آزادی زندانیان کمک گرفته شده است.

هاشمیان با اشاره به اینکه طلاق به عنوان یک موضوع خانمان‎سوز در جامعه مطرح است، بیان داشت: طلاق رشد فزاینده‎ای دارد، کمترین رشد طلاق در زمان هشت سال دفاع مقدس بود که اختلافات خانوادگی در آن برهه از زمان به کمترین تعداد رسید و بعد از آن رشد یافت.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی در طلاق وجود دارد، گفت: اعتیاد، اشتغال، مسائل مالی، عدم تعهدات دینی و اخلاقی از جمله عوامل بروز طلاق است که منحصر به یک علت نمی‎شود، لذا می‎توان گفت هر چه اخلاق در جامعه رشد پیدا کند، میزان آسیب‎های اجتماعی کاهش می‎یابد./فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار