ممنوعيت شالی‌ کاری در استان گلستان

1403-06-29 01:06:38
0
95

نماینده چهار شهرستان شرق استان گلستان از ممنوعیت کاشت شالی در استان گلستان خبر داد.

 

 

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از تسنیم، عبداکریم رجبی، ظهر امروز در شورای اداری استان گلستان اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع آبی در استان گلستان و برای کاهش ضرر و زیان شالیکاران فرصتی گرفتیم تا کشاورزان کشت جایگزین انتخاب کرده و از نظر اقتصادی نیز ضربه نخورند.
وی افزود: دولت تلاش می‌کند تا با وجود تحریم‌های ظالمانه منابع را به ویژه در بخش طرح تحول سلامت، سیاست خارجی و کنترل تورم مدیریت کند.
نماینده مردم کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان گلستان در بخش اشتغال جزء استان‌هایی بود که از آخر دوم بودیم و استانی هستیم که در برخی شاخصه‌ها از استان سیستان و بلوچستان هم عقب‌تر هستیم.
به گفته وی، استان گلستان استانی کشاورزی است و می‌طلبد همه تلاش کنیم تا کشاورزی رونق پیدا کند از جمله در بخش مکانیزاسیون و تسهیلات که سود تسهیلات بالا است و کشاورزان نمی‌توانند از آن استفاده کنند.
رجبی تاکید کرد: مدیریت آبیاری و اصلاح بذر باید انجام شود، در سال گذشته قرار بود 12 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی تبدیل به آبیاری قطره‌ای شوند و هم‌اکنون بیش از 60 درصد آن انجام شده است.
وی با اشاره به گندم استان گلستان گفت: استان گلستان بهترین نوع گندم را در کشور دارد که به صورت خام به دیگر استان‌ها می‌رود و پس از فرآوری با قیمت بالاتر به استان برمی‌گردد و باید با ایجاد صنایع تبدیلی ارزش افزوده را در استان ایجاد کنیم.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار