سال گذشته 48 زن و 40 مرد در گالیکش اقدام به خودکشی کرده‌اند/ 3 نفر جان باختند !

1403-08-01 03:08:47
0
10

سال 92 تعداد 45 زن و 39 مرد در گالیکش اقدام به خودکشی کردند. سال گذشته نیز 48 زن و 40 مرد اقدام به خودکشی کردند.

به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی نیلکوه» فرماندار گالیکش در اولین جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی این شهرستان با محوریت خودکشی بابیان اینکه پدیده خودکشی منحصر به شهرستان گالیکش نیست، گفت: معضل و ناهنجاری خودکشی در تمام دنیا وجود دارد و این معضل باید در شهرستان ریشه‌یابی شود.

 

 

nilkooh209 1

وی افزود: با توجه به اینکه معضلات در جامعه وجود دارد متکی به برنامه‌های و بودجه دولت نباید بود باید از تمامی ظرفیت‌های اجتماعی در شهرستان به جهت ریشه‌یابی و ریشه‌کن کردن آن استفاده کنیم.

خسروی تقویت بنیان خانواده را در مقابله با بروز این پدیده مؤثر خواند و تصریح کرد: کارشناسان باید پیش از وقوع معضل خودکشی آن را شناسایی و برخورد کنند.

نماینده دولت در ادامه خواستار تبیین چشمه زلال اسلام به جوانان شد و ابراز داشت: هر چه در حوزه معارف الهی و مبانی دینی بیشتر کار شود، مشکلات جامعه کمتر خواهد شد.

وی از مسئولین شهرستان گالیکش خواست تا با بررسی دقیق، درست و کارشناسی شده دلایل وقوع خودکشی در شهرستان را پیگیری کنند و گفت: اولین اقدام در مقابله و پیشگیری از این آسیب‌ها ورود و مداخله علمی و کارشناسی عمیق است تا بتوان با یک اقدام پژوهشی و بررسی دقیق ازلحاظ شرایط اجتماعی موجود ضمن شناسایی؛ برنامه‌ریزی و اقدام لازم برای کاهش آن نمود.

معاون شبکه بهداشت شهرستان گالیکش نیز در این جلسه گفت: سال 92 تعداد 45 زن و 39 مرد در گالیکش اقدام به خودکشی کردند. سال گذشته نیز 48 زن و 40 مرد اقدام به خودکشی کردند.

رضا خسروی افزود: سال 92 یک زن و سال 93 نیز یک زن و دو مرد که یک نفر با حلق‌آویز و دو نفر مصرف دارو خودکشی کردند.

وی افزود: اقدام به خودکشی در بانوان بیشتر است اما آمار خودکشی موفق در آقایان بالاتر است.

وی افزود: استاندارد خودکشی در مردان تا 45 سال وزنان تا 55 سال است.

خسروی با اشاره به اینکه شهرستان گالیکش در بین 14 شهرستان استان رتبه هشتم خودکشی را دارد گفت: در شبکه بهداشت و درمان گالیکش جلساتی برای مدیران مدارس، مسئولین، دانش آموزان برای کاهش و مقابله با این پدیده در نظر گرفته‌شده است.

به گفته خسروی هرچند عوامل متعددی در بروز خودكشی نقش دارد و برخی اوضاع جامعه و برخی ديگر وضعيت روانی فرد را در اين مسئله تأثیرگذار می‌دانند اما حقيقت اين است كه خودكشی موضوعی چندوجهی و پيچيده است. بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت، خودكشی سيزدهمين عامل مرگ‌ومیر در جهان است.

وی گفت: روانشناسان، علل مختلفی ازجمله بيكاری، فقر، به حاشيه رانده شدن، احساس گناه، ترس و رسوايی را به‌عنوان زمینه‌های اقدام به خودكشی ذكر می‌کنند.

رییس بهزیستی شهرستان گالیکش نیز در این جلسه با اشاره به جمعیت استان گلستان گفت: از هر 100 هزار نفر 102 نفر در استان اقدام به خودکشی می‌کنند که 62 درصد از آن‌ها زن و 38 درصد آن‌ها مرد هستند.

علی رمضانی راد گفت: عمده‌ترین راه خودکشی مصرف دارو بوده و افراد مجرد دو برابر افراد متأهل اقدام به خودکشی کرده‌اند.

وی افزود: محدوده سنی 3 نفر فوت‌شده شهرستان طی سال گذشته یک نفر در محدوده سنی 15 تا 24 سال یک نفر 25 تا 34 و یک نفر 35 تا44 سال بوده. بیشترین نرخ خودکشی در رده سنی 15 تا 24 سال اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه 28 درصد افرادی که خودکشی کرده‌اند بی‌کار هستند گفت: در خودکشی‌های صورت گرفته وضعیت شغلی افراد یک نفر خانه‌دار، یک نفر دانشجو و یک نفر شغل آزاد بوده است.

وی با اشاره به اینکه سطح سواد در اقدام به خودکشی مؤثر است گفت: از تعداد افراد که در گالیکش خودکشی کرده‌اند دو نفر تحصیلات راهنمایی و یک نفر تحصیلات لیسانس داشته است.

به گفته رمضانی راد 46 درصد افرادی که در گالیکش اقدام به خودکشی کرده‌اند شهری و 39 درصد نیز روستایی بوده‌اند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار