مهر تایید پلیس بر گفته های فرماندار کلاله

1403-07-03 01:07:23
0
43

انتشار خبری در سایت پلیس، مهر تاییدی بر گفته های فرماندار کلاله در خصوص وجود معضل زمین خواری در کلاله بود.

 

 

 

به گزارش کلاله خبر، در پی منویات مقام عظمای ولایت در خصوص لزوم جدیت در برخورد با معضل زمین خواری و انتشار اخبار مختلف از سوی منابع پلیس استان گلستان در این راستا باعث کشف پرونده های زمین خواری چند صد میلیونی در استان گلستان شد.

همچنین انتشار گزارشی در سایت محلی گالیکش مبنی بر "تعرض به هزاران هکتار از مراتع شرق گلستان عرصه را بر دامداران تنگ کرده اس" تلنگری در این زمینه به مسئولین استانی وراد کرد که این موضوع باعث واکنش اداره منابع طبیعی شهرستان کلاله شد و این اداره در جوابیه ای بسیاری از موارد ذکر شده در این گزارش  را تکذیب کرد.

این جوابیه با واکنش های مختلفی روبرو شد تا جایی که فرماندار کلاله نیز در مصاحبه ای با عنوان"فرماندار کلاله: زمین خواری در کلاله تبدیل به یک بحران شده است / هشدار های عواقب این معضل به معاون رئیس جمهور و استاندار داده شد " بر وجود معضل زمین خواری در کلاله اذعان کرد.

انتشار گزارشاتی در سایت پلیس و سایت های یاد شده، باعث تمرکز مقامات قضایی و انتظامی بر شهرستان کلاله شد تا اینکه طی روزهای اخیر خبری مبنی بر کشف زمین خواری ای به ارزش 5.8 میلیارد ریال در شهرستان کلاله در سایت پلیس و سایت های دیگر منتشر شد که مهر تاییدی بر گفته های فرماندار کلاله مبنی بر وجود پرونده های سنگین زمین خواری در شهرستان کلاله بود.

متن خبر:

به گزارش پایگاه خبری پلیس گلستان سرتیپ دوم سیدمحمود میرفیضی اظهار کرد: در پی اطلاع از وقوع زمین خواری و تصرف اراضی ملی در شهرستان کلاله به سبب حساسیت موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی گفت: پس از انجام تحقیقات میدانی و همچنین بررسی اسناد و مدارک موجود در اداره منابع طبیعی، ماموران دریافتند هشت هزار و 286 مترمربع از اراضی ملی به صورت غیرمجاز تصرف شده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان اضافه کرد: ماموران با اقدامات پلیسی یکی از افراد بومی را که اقدام به این تصرف غیرمجاز کرده بود شناسایی و برای انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی فرا خواندند.

سردار میرفیضی با بیان این که ارزش این زمین پنج میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد شده است ادامه داد: با توجه به این که فرد مورد نظر مدارک و اسناد قانونی و قابل اثباتی را ارائه نکرد، با دستور مقام قضائی بازداشت شد.

وی ابراز کرد: پس از تکمیل شدن پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی و صدور حکم قضایی تحویل مراجع ذیصلاح شد.

سوم خرداد ماه جاری نیز فرمانده انتظامی گلستان از کشف زمین خواری به ارزش 9.6 میلیارد ریال در یکی از روستاهای شهرستان بندرگز خبر داده بود که طی آن چهار هزار و 824 مترمربع از اراضی ملی صرف غیرقانونی شده بود.

بر اساس اعلام پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان شهرستان های گرگان و کلاله مهمترین نقاط آسیب پذیر در موضوع زمین خواری در این استان هستند.

شهرستان کلاله به دلیل دورافتادگی از مرکز شهر و گرگان به دلیل بالا بودن قیمت زمین جزء آسیب پذیرترین نقاط گلستان بوده و بیشترین پرونده های تشکیل شده در این دو نقطه از استان است.

شهرستان های بندرگز و علی آباد نیز به دلیل موقعیت اراضی و آب و هوای مناسب در معرض خطر زمین خواری قرار دارند.

مسلما انتشار این خبر از سوی سایت پلیس به منزله پایان تحقیقات پلیس در این زمینه نیست چرا که به گفته فرماندار کلاله معضل یاد شده در این شهرستان بعد گسترده ای دارد و تنها به جند مورد ختم نمی شود و مواردی همچون این مورد قابل پیگیری و دست یافتنی است که این خود همت مسئولین این حوزه را می طلبد(بدون توجه به رابطه و از روی ضابطه).

علاوه بر موارد یاد شده، شنیده شده در برخی از نقاط خوش آب و هوای شهرستان کلاله شاهد تغییر کاربری در برخی از زمین ها هستیم و تعداد خانه های ویلایی در آن رو به افزایش است که این خود مستلزم بررسی های مختلف از چند و چون چگونگی تغییر کاربری این زمین ها است.

گفتنی است در یکی از روستاهای این شهرستان برخی با خریدن زمین کشاورزی درصدد تغییر کاربری زمین برای ساخت ویلا هستند و یا برخی نیز ویلای خود را ساخته اند و منتظر در طرح قرار گرفتن زمین خود برای تغییر کاربری هستند.

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار