تشکیل گروه های امداد و نجات در روستاهای بالای 250 نفر کلاله

1403-07-03 01:07:23
0
38

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کلاله از تشکیل گروه های امداد و نجات در روستاهای بالای 250 نفر شهرستان کلاله خبر داد.

 

 

 

به گزارش کلاله خبر، محمد رضا استیری در اولین جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی با تاکید بر ضرورت تشکیل گروه های امدادی در روستاهای این شهرستان، اظهار داشت: در روستاهای بالای 250 نفر گروه های امداد و نجات تشکیل می شود.

وی افزود: هدف از تشکیل این تیم‌ها در راستای تمرکز‌زدایی از فرآیند مدیریت سوانح و سرعت‌ بخشی به پاسخگویی برای استفاده حداکثری از زمان طلایی در زمان وقوع سوانح است.

رئیس جمعیت هلال احمر کلاله ادامه داد: دهیاران، اعضای شورای اسلامی روستا و برخی جوانان که توانایی فراگیری و انجام امور امداد و نجات را در شرایط مختلف دارند می توانند با مراجعه به جمعیت هلال احمر آموزش های لازم را فرا بگیرند و با این اقدام افراد آموزش دیده می‌توانند تا پیش از زمان حضور نیروهای امدادی متخصص، اقداماتی انجام دهند که از مرگ یا وخیم شدن اوضاع مجروح جلوگیری کند.

در ادامه این جلسه  بیکی نماینده معاونت امداد و نجات استان در راستای اهداف تشکیل این جلسه گفت:  کشور ایران جزء 10 کشور حادثه خیز جهان است و استان گلستان جزء 6 استان حادثه خیز کشور ممی باشد که همین امر باعث شده که ما تشکیل تیم های امداد و نجات روستایی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی از مسئولین خواست تا نگرش مردم را به سمت و سویی ببرند که نیار به آموزش امداد و کمکهای اولیه را جزء برنامه های کاری خود قرار بدهند و عوامل تاثیرگذار در تشکیل تیم های امداد و نجات روستایی را فرهنگ سازی ، مدیریت منابع انسانی ، مشارکت و کار تیمی ، وظایف مدیریتی و رهبری بیان کرد.

در پایان، کانکس مدیریت بحران روستایی که در محل روستای کنگور مستقر بود در حضور اعضاء عضو کارگروه به اقلام امدادی شامل : چادر امدادی، موکت، چراغ والور، کیف کمکهای اولیه، کلمن آب، پتو و . . .  تجهیز شد.

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار