روز گذشته رخ داد:

آتش‌ سوزی در مزارع گندم استان گلستان

1403-08-01 03:08:32
0
22

مدیرکل محیط‌زیست استان گلستان از آتش‌سوزی در چند مزرعه گندم در استان گلستان خبر داد.

 

 

اسماعیل مهاجر امشب در گفت‎گو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان با بیان اینکه روز گذشته چند مزرعه در استان گلستان طعمه حریق شد، اظهار کرد: دیروز دمای هوای گرگان عددی باور نکردنی را نشان می‎داد و دمای به بیش از 46 درجه سانتی‎گراد رسید.

 وی تصریح کرد: گرمای دیروز  با توجه به نزدیک بودن برداشت مزارع گندم خطر آتش‌سوزی را در استان گلستان دو چندان کرده و لذا امروز نیروهای ما به صورت آماده‌باش در مناطق جنگلی با توجه به فصل سرشماری حیات‌وحش حضور دارند.

مدیرکل محیط‌زیست استان گلستان با بیان اینکه دیروز  نیروهای محیط‌زیست در پارک ملی و «جهان‌نما» مستقر بودند، اظهار کرد: با هماهنگی صورت گرفته با هواشناسی استان گلستان متوجه شدیم هوای این هفته گلستان بسیار گرم است و این موضوع خطر آتش‌سوزی را در مزارع و مناطق جنگلی دو چندان می‎کند.

مهاجر با بیان اینکه دمای دیروز استان گلستان بیش از 46 درجه با رطوبت کمتر از 15 درجه بود، افزود: این وضعیت شرایط را برای آتش‌سوزی در استان گلستان مساعد کرده است.

بالگرد هلال‌احمر در گلستان آماده برای امداد هوایی است

وی با بیان اینکه بالگرد هلال‌احمر در گلستان آماده برای امداد هوایی است، گفت: پیش‎بینی آتش‌سوزی در استان گلستان وجود داشت و بر این اساس 300 تا 500 نفر از نیروهای محیط‌زیست در یک طرح مشترک مانور آتش‌سوزی را در جنگل‎های استان گلستان انجام دادند که این مهم می‎تواند در بروز حوادث آتش‌سوزی کمک خوبی باشد.

مدیرکل محیط‌زیست استان گلستان خاطر‎نشان کرد: حاشیه مزارع گندم و زمین‎های کشاورزی که از آن گندم یا جو برداشت شده توانمندی خوبی برای ایجاد حریق را دارد.

 دمای هوای شهرهای «مینودشت» و «کلاله» 43 درجه سانتی‎گراد، «گرگان»، «گنبدکاووس» و «بندرترکمن» 47 درجه سانتی‎‎گراد بوده که در این بین بندرترکمن با 10 درجه افزایش دما نسبت به روز جمعه بیشترین افزایش دما را داشته است.

بدون شک تداوم کاهش رطوبت و افزایش دما، جنگل‎های استان و گونه‎های زیست‎محیطی را تهدید می‎کند و دیروز نیز از اواخر روز دمای هوای استان چند سانتی‎گراد کاهش یابد و بارش پراکنده در برخی نقاط روی دهد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار