استان گلستان گرمایی بی‌سابقه را تجربه می‌کند/ دمای هوای کلاله به 45 سانتی گراد رسید

1403-07-03 11:07:19
0
60

مدیر کل هواشناسی استان گلستان گفت: استان گلستان گرمائی بی‌سابقه در سال‌های اخیر را تجربه می‌کند.

 

 

 

به گزارش کلاله خبر، سیدمحمدرضا رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: گرم‌ترین دما در استان گلستان در خرداد ماه سال 67 با 44 درجه و در تیرماه با 45 درجه دما به ثبت رسیده بود اما امروز در استان گلستان شاهد دمای 46 درجه هستیم.

وی افزود: یک توده هوای گرم از جنوب به سمت استان گلستان کشیده شده و همراه با آن باد گرم هم داریم که گرمای هوا را تشدید می‌کند.

مدیر کل هواشناسی استان گلستان تصریح کرد: این گرمای هوا تا فردا با همین متوسط دما ادامه دارد و در روز دوشنبه کمی کاهش می‌یابد اما تا آخر هفته شاهد هوایی گرم در استان گلستان هستیم.

به گفته رضوی، گرگان و گنبد با 46 درجه گرم‌ترین شهر و بندرگز با 33 درجه خنک‌ترین شهرهای استان گلستان هستند.

وی اظهار کرد: همچنین شهرهای علی‌آبادکتول 44درجه، مراوه تپه 41 درجه، کلاله 45 درجه، مینودشت 44 درجه، بندرترکمن 44درجه که با وزش باد از سوی دریا کمی خنک‌تر شد را تجربه می‌کنند و در مجموع در استان گلستان شاهد دمایی بین 41 تا 46 درجه هستیم و بندرگز نیز تا ساعاتی پیش 43 درجه گرما داشت که با وزش باد به 33 درجه رسید.

رضوی تصریح کرد: کاهش رطوبت در استان گلستان نیز که گاهی به زیر 10درصد می‌رسد هم به گرم‌تر شدن هوا کمک می‌کند به حدی که رطوبت و دما به نواحی کویر ایران می رسد.

وی افزود: گرد وغبار نیز از ارتفاعات به استان گلستان رسیده که از سوی استان‌های غربی و عراق به این سمت کشیده شده است.
رضوی گفت: احتمال آتش‌سوزی در اراضی جنگلی نیز بسیار بالا رفته است.

وی تاکید کرد: مردم و بچه‌ها باید مواظب باشند و جز در موارد ضروری از خانه بیرون نیایند تا دچار گرمازدگی نشوند و مدارس نیز تا جای ممکن باید تعطیل شوند.

انتهای پیام

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار