فرمانده انتظامی گلستان خبر داد:

کشف زمین خواری 9.6 میلیارد ریالی بندرگز/ تاکید وجود زمین خواری در کلاله

1403-07-03 11:07:21
0
43

فرمانده انتظامی گلستان از کشف زمین خواری به ارزش بیش از 9.6 میلیارد ریال در این استان خبر داد.

 

 

 

به گزارش پلیس گلستان، سردار سید محمود میرفیضی گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی پلیس آگاهی شهرستان بندرگز در باره تصرف غیرمجاز اراضی ملی واقع در یکی از روستاهای این شهرستان بلافاصله بررسی موضوع و اقدامات قانونی آغاز شد.

وی ادامه داد: پس از اخذ استعلام از دستگاه های ذیربط و انجام اقدامات تخصصی مشخص شد مقدار چهار هزار و 824 مترمربع از اراضی ملی توسط فردی به تصرف غیرمجاز درآمده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضایی و شناسایی محل زندگی فرد مورد نظر، متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی شهرستان فرا خوانده شد.

سردار میرفیضی تاکید کرد: متهم که برای اثبات مالکیت اراضی مورد نظر نتوانست مدارک مستند و قانونی را ارائه کند، برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد که در نهایت حکم خلع ید اراضی مورد نظر صادر و خلع ید نیز صورت گرفت.

وی بدون اشاره به مجازات در نظر گرفته شده برای متهم، ابراز کرد: بر اساس کارشناسی انجام شده ارزش ریالی این اراضی 9 میلیارد و 648 میلیون ریال برآورد شده است.

بر اساس اعلام پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان شهرستان های گرگان و کلاله مهمترین نقاط آسیب پذیر در موضوع زمین خواری در این استان هستند.

شهرستان کلاله به دلیل دورافتادگی از مرکز شهر و گرگان به دلیل بالا بودن قیمت زمین جزء آسیب پذیرترین نقاط گلستان بوده و بیشترین پرونده های تشکیل شده در این دو نقطه از استان است.

شهرستان های بندرگز و علی آباد نیز به دلیل موقعیت اراضی و آب و هوای مناسب در معرض خطر زمین خواری قرار دارند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار