درگیری کوچک‌زاده و رسایی با ظریف در مجلس + تصاویر

1403-08-02 03:08:21
0
77

نخستین صحنه‌ای که پس از پایان جلسه غیرعلنی دیروز، خبرنگاران در بدو ورود به صحن مشاهده کردند، درگیری لفظی تند و فریادهای مهدی کوچک زاده نماینده تهران بر سر وزیر امور خارجه بود.

 

 

 

به گزارش گلستان ما، محمدجواد ظریف و سید عباس عراقچی دیروز با حضور در جلسه غیرعلنی به سوالات نمایندگان پاسخ داده و گزارشی از روند مذاکرات هسته ای ارائه دادند.

جلسه مذکور پس از دو ساعت به پایان رسید و نخستین صحنه ای که خبرنگاران در بدو ورود به صحن مشاهده کردند، درگیری لفظی تند و فریادهای مهدی کوچک زاده نماینده تهران بر سر وزیر امور خارجه بود.

کوچک زاده مقابل ظریف و روبروی جایگاه ناطقان ایستاده بود و فریاد می زد.

 

خبرگزاری ایسنا نیز گزارش داد: در ابتدای جلسه علنی دیروز مجلس در حالی که تعداد بسیاری از نمایندگان دور ظریف جمع شده بودند، کوچک زاده و رسایی از نمایندگان تهران با وزیر امور خارجه درگیری لفظی پیدا کردند.

مجلس شورای اسلامی صبح دیروز به مدت دو ساعت در جلسه غیر علنی که با حضور ظریف و عراقچی برگزار شد به بررسی آخرین روند مذاکرات پرداخت.

این در حالی است که علی لاریجانی، رییس مجلس در آغاز جلسه علنی دیروز مجلس گفت که ظریف و عراقچی توضیحات کافی در مورد نحوه مذاکرات و مذاکرات اخیر ارائه کردند.

وی ادامه داد: نمایندگان هم نقطه نظرات خود را مطرح کردند. امیدوارم در این تعامل و گفت وگوهای دوجانبه مذاکرات به نحو بسیار خوب و متینی ادامه پیدا کند و دستاورد مناسبی برای ملت ایران داشته باشد.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی میزبان امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر بودند.

به همین مناسبت نمایندگان چفیه ای دور گردن خود انداخته بودند.

 

انتخاب گزارش داد: در شرایطی که امروز مهدی کوچک زاده نماینده پرسروصدای مجلس مدعی شد که «ظریف در جلسه امروز مجلس، صدایش را بالا برده و بی ادبی کرده»، یک منبع مطلع که در جلسه اخیر مجلس از نزدیک شاهد حواشی این ماجرا بود، توضیحاتی به خبرنگار «انتخاب» ارائه داد.

این شاهد عینی ماجرا گفت: آقای کوچک زاده قبل از اینکه آقای ظریف برای پاسخ سوالات نمایندگان به پشت تریبون یرود جلوی وزیر خارجه را گرفت و گفت «باید اجازه بدهی من صحبت کنم» که رییس مجلس گفت «2 نفر از هر جناح صحبت کرده و الآن نوبت پاسخ ظریف است»(نقل به مضمون)

ظریف پس از اتمام سخنانش، به سوی درب خروج حرکت کرد و در میانه مسیر، در حال خداحافظی با نمایندگان بود که یکباره آقای کوچک زاده خود را به وزیر خارجه رساند و با لحنی توهین آمیز گفت: «در منطقه گند زدید» (نقل به مضمون)

کوچک زاده سپس فریاد کشید که رهبری دستور داده مذاکرات را متوقف کنید!!«نقل به مضمون)

پس از داد و فریاد این نماینده مجلس، وزیر خارجه به او آرامی گفت: «[رهبری] چه موقع دستور داده اند؟» که کوچک زاده با همان فریاها به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که فرموده بودند «زیر تهدید مذاکره نمی کنیم»! و سپس ادامه داد که «من از طرف ایشان می گویم»!!«نقل به مضمون)

این شاهد عینی افزود: پس از فریادهای شدید کوچک زاده، ظریف نیز با صدای بلند گفت: رهبری کلام «قاطع» و «برا» دارند و نیاز به سخنگو ندارند(نقل به مضمون).

به گزارش «انتخاب» ؛ وزیر خارجه کشورمان پس از بیان این سخن، مجلس را ترک کرد.

کوچک زاده به ظریف: در منطقه گند زدید! رهبری دستور دادند مذاکرات متوقف شود! من از طرف ایشان می گویم!/ ظریف: رهبری کلامشان «قاطع» است و نیاز به سخنگو ندارند + تصاویر
 
کوچک زاده به ظریف: در منطقه گند زدید! رهبری دستور دادند مذاکرات متوقف شود! من از طرف ایشان می گویم!/ ظریف: رهبری کلامشان «قاطع» است و نیاز به سخنگو ندارند + تصاویر
 
 
کوچک زاده به ظریف: در منطقه گند زدید! رهبری دستور دادند مذاکرات متوقف شود! من از طرف ایشان می گویم!/ ظریف: رهبری کلامشان «قاطع» است و نیاز به سخنگو ندارند + تصاویر
نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار