22 مکان حیرت انگیز در جهان ( قسمت دوم)

1403-08-02 03:08:33
0
10

 

 

 

مزارع چای Fields of Tea, China

چای محبوب ترین نوشیدنی برای شروع یک صبح زیباست. یکی از بهترین انواع چای در شهر هانگزو کشور چین کشت میشه. استفاده از چای در کشور چین بیشتر برای مقاصد پزشکی و پذیرایی از مهمانهاست, و مرغوبترین نوع چای در مزارع اژدها در شهر هانگزو کشت میشه. دراین منطقه ۳۳۴ هکتار از زمین ها در حوزه های غرب دریاچه شهر، زیر کشت چای میره و پس از برداشت به سرتاسر جهان صادر میشه. 

 

 

 

کوهستان تیانزی Tianzi Mountains, China

“tianzi” یعنی “پسر آسمان” و لقب سنتی امپراتور چینه. این کوهستان با شکل های عجیب و منحصر به فردش منظره ی رویایی بوجود آورده که نظیرش رو هیچ جای دیگه ی کره زمین نمی تونین پیدا کنین. این کوهستان زیبا تو بخش شمال غربی منطقه خوش منظره ولینگ یانگ, دراستان هونان چین، مشرف به دره سوکی واقع شده.
تیغه های بلند سنگی که در دل مه کوهستانی مناظری دلفریب و عجیب را به وجود آوردند یادآور افسانه های خدایان در آیین های چینیه. آبشارها و غارهای زیبا و عجیب بر جذابیتهای کوهستان تیانزی اضافه و این منطقه رو به یکی از ۱۰ منطقه برتر گردشگری کشور چین تبدیل کرده. مناظر این کوهستان در هر چهار فصل سال دیدنیه مخصوصا  بعد از بارندگی. 

 

 

گلهای شیبازاکورا Shibazakura Flowers, Takinoue Park

این پارک در سال 1956 تنها با یک جعبه پر از دانه های شیبازاکورا تاسیس شد و هر سال به تعدادش افزوده شد تا اینکه این صحنه جذاب و شگفت انگیز بوجود اومد.

 

 

آنتلوپ کانیون Antelope Canyon, USA

آنتلوپ کنیون پارک طبیعی در ایالت آریزونا امریکاست. این پارک پر از صخره‌های دیدنیه که توسط آب و هوا در طول سالیان بگونه‌ای عجیب و غریب فرسایش پیدا کرده و تو ساعاتی  از روز خالق مناظری با نورپردازی‌های نایاب می‌شن.

 

 

 

دریاچه هیلیرLake Hillier, Australia

این دریاچه صورتی رنگ یکی از شگفتی های طبیعی استرالیاست و به جرات یکی از بهترین شاهکارهای آفرینشه. این دریاچه با حدود 600 متر طول با عمق کم، توسط یک ساحل از شن و ماسه و زمین‌ های جنگلی متراکم ودرختان اوکالیپتوس احاطه شده. یک نوار باریک از تپه های شنی پوشیده از پوشش گیاهی، این دریاچه رو ازاقیانوس جنوبی به سمت شمال جدا می‌کنه. رنگ دریاچه هیلیر کاملا صورتی یکنواخته. 

 

 

 

دریاچه رتبا Lake Retba, Senegal

دریاچه رتبا در سنگال، یکی از جاذبه های توریستی درغرب آفریقاست. این دریاچه به خاطر رنگ جالبش مورد توجه گردشگرا قرار گرفته. به گفته یکی از محققان، زمانی که از داخل هلی‌ کوپتر به این دریاچه نگاه می‌ کردیم، به نظر می‌ رسید که قایق‌‌‌ ها روی مخلوطی از شیر و توت فرنگی شنا می‌ کردن. 

 

 

مزارع اسطوخودوس Lavender Fields, UK and France

مزرعه های پهناور اسطوخودوس در کشور های بریتانیا و فرانسه زبان زد دنیاست! به جز زیبایی بی نظیر، خواص گوناگون این گیاه خوش بر و رو توجه زیادی به خود معطوف کرده!
منطقه Mont-Ventoux واقع در فرانسه چشم اندازی فوق العاده از اسطوخودوس را به نمایش میزاره.
مزرعه های فرانسه به معنای واقعی بزرگن. شکوفه های تازه متولد شده روی شاخه ها! ردیف های منظم گل در کنار تابش بی دریغ نور خورشید! تا چشم کار میکنه همه ی رنگ ها بنفشن. 

 

 

 

مزارع گل کلزا Canola Flower Fields, China

اگه تو فصل بهار به دهکده لوپینگ در کشور چین سفر کنین، با منظره ای فوق العاده زیبا و رویایی مواجه می شین. منظره ای پوشیده از گل های کانولا که باعث شده این منطقه به یکی از جاذبه های عکاسان تبدیل بشه. واقعا دیدنیه

 

 

کوه رورایما Mount Roraima, Venezuela/Brazil/Guyana

کوه رورایما در ونزوئلا یکی از مناطق دیدنی جهانه که یکی از جذابیت های این کوه شکل ظاهریشه که به یه میز شباهت داره. طول این کوه ۴۰۰ متر از چهار طرفه و تنها راه بالا رفتن از این کوه وجود شیبی طبیعی به شکل پله است. آسمان بر بلندای این کوه هر روز می‌باره و موجب می‌شه، از همه طرف‌های آن آبشارهایی روان بشه که این آبشارها از  بلندترین آبشارهای جهان به شمار میان.

 

 

کوه های رنگی Zhangye Danxia Landform, China

در گانسو کوه های حیرت انگیزی وجود داره که ویژگی این کوه ها باعث شده تا سالانه هزاران گردشگر به این منطقه سفر کنن و از نزدیک این زیبایی رو ببینن. این کوه ها دارای ترکیب و رنگ بندی کم نظیری هستن و شما می تونین انواع رنگ هارو تو خاک این کوه ها ببینین. رنگ هایی مثل قرمز، آبی، سبز، قهوه ای، طلایی، سفید و حتی سیاه.

 

منبع: همگردی

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار