مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان: 24 درصد واحدهای صنعتی گلستان فعال هستند / 5 واحد صنعتی در کلاله راکد شد

1403-06-18 02:06:05
0
91

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از فعال بودن 24 درصد واحد های صنعتی استان گلستان خبر داد.

 

 

 

به گزارش کلاله خبر، حسین قوانلو در جلسه رسیدگی به مشکلات صنعتی نواحی صنعتی شهرستان کلاله از صدمه واحدهای صنعتی استان گلستان در فاز اولیه هدفمندی خبر داد و گفت: در حال حاضر 27 درصد واحد های صنعتی استان گلستان راکد هستند.

وی افزود: با وجود مشکلات عدیده در بخش صنعت، با روی کار آمدن دولت و امید بخشی به سرمایه داران، توانستیم 1500 اشتغال ایجاد کنیم و در کنار آن شغل های موجود حفظ شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اظهار کرد: در سال 93، با اینکه افزایش 30 درصدی صادرات از استان گلستان را داشتیم. اما باز هم به سطح مطلوب در این زمینه نرسیده ایم.

قوانلو نبود نقدینگی در بانک ها و عدم وجود سرمایه در گردش را از جمله مشکلات واحدهای صنعتی استان گلستان برشمرد و تصریح کرد: در صورت تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی، بسیاری از مشکلاتی که عامل رکود این بخش شده است، برطرف خواهد شد.

وی اشاره ای به دو شهرک صنعتی شهرستان کلاله داشت و گفت: این شهرستان دارای 2 شهرک صنعتی است که در مجموع 26 واحد صنعتی در این دو شهرک فعالیت دارند  و از این بین 5 واحد صنعتی نیز راکد هستند.

وی در پایان سخنان خود اشاره ای به میانگین درآمد مردم استان گلستان داشت و افزود: طبق گزارش مرکز آمار در سال 91، میانگین درآمد مردم استان گلستان نصف میانگین کشوری بود که در سال های اخیر نیز این مقدار درآمد تغییر خاصی نداشته است.

نماینده 4 شهرستان شرق گلستان گفت: علی رغم اینکه طبق آمار منتشر شده توسط منابع رسمی، شاخص بیکاری در این منطقه 14 درصد است، ولی شواهد نشانگر این است که درصد بیکاری در این منطقه بالای 40 درصد می باشد.

عبدالکریم رجبی افزود: علاوه بر بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، اخراج برخی از کارگران از واحد های صنعتی به دلیل رکود اقتصادی، عامل دیگری در افزایش درصد بیکاری در این منطقه شده است.

وی تاکید کرد: واحد های صنعتی موجود در این منطقه کمتر از 50 درصد ظرفیت خود کار می کنند و این معضل به جایی رسیده است که واحدهای صنعتی شهرک صنعتی دهنه این شهرستان توان استفاده بیش از 30 درصد ظرفیت خود را هم ندارند.

نماینده شهرستان کلاله نبود زیر ساخت های آب، برق و گاز را نیز از جمله مشکلات دیگر شهرک صنعتی دهنه دانست و گفت: علاوه بر نیود سرمایه در گردش، مشکلات یاد شده نیز بر مشکلات واحدهای صنعتی افزوده شده است.

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار