معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت: معضل صنعت گلستان عدم وجود سرمایه در گردش است / مشکلات کلاله در سطوح بالاتر بررسی می شود

1403-06-18 02:06:18
0
87

معاون امور صنایع  وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکل صنعت استان گلستان عدم وجود سرمایه در گردش است.

 

 

 

 

 

محسن صالحی نیا در جلسه بررسی مشکلات صنعتی شهرستان کلاله مشکل اکثر سرمایه داران بخش صنعت استان گلستان را مشکل عدم وجود سرمایه در گردش دانست.

وی افزود: در سال 93، 65 درصد نیاز صنعت کشور تامین شد که بخشی از آن شامل سرمایه در گردش و تنها 30 درصد آن مبالغ جدید بود و همچنین اعتبار در نظر گرفته شده در سال 92، 65 هزار میلیارد تومان بود و این رقم در سال 93 به 103 هزار میلیارد تومان رسید که تلاش بر این است که این مقدار در سال 94 به 120 یا 130 هزار میلیارد برسد.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: محدودیت ها همیشه وجود دارد و باید با برنامه ریزی مناسب و ایحاد زیرساخت های مناسب از محدودیت ها گذشت.

وی یکی دیگر از مشکلات سرمایه گذران و صنعتگران را ساخت کالاهای مشابه دانست و به سرمایه گذران این اطمینان را داد که در این زمینه از آنها حمایت خواهد شد.

صالحی نیا خبری خوش برای حوزه آرد و نان هم داشت و گفت: امکان صادرات آرد نیز فراهم است و  صنعت، معدن و تجارت بر آن است که گندم بصورت امانی به متقاضیان دریافت بدهد تا آنها بتوانند صادرات ارد داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نزدیک به 1.5 میلیارد تن آرد به کشورهای مختلف صادرات داشتیم.

 

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار