نیلکوه پاسخ جوابیه اداره منابع طبیعی کلاله را داد / جوابیه منابع طبیعی کلاله به انتشار گزارشی در نیلکوه / اخبار مبنی بر تصرف هزاران هکتار از مراتع کذب است!!؟؟

1403-07-03 09:07:14
0
43

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلاله نسبت به انتشار گزارشی در پایگاه خبری نیلکوه واکنش نشان داد.

 

 

 

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از نیلکوه، «پایگاه خبری تحلیلی نیلکوه» پس از انتشار گزارشی مبنی بر " تعرض به هزاران هکتار از مراتع شرق گلستان عرصه را بر دامداران تنگ کرده است " در پایگاه خبری نیلکوه، ریاست منابع طبیعی و آبخیزداری کلاله در واکنش به انتشار این گزارش جوابیه‌ای به این سایت ارسال کرد.

در این جوابیه آمده است:

ای‌کاش گزارش را به چشم یک خریدار خوانده بودید آقای بشکوفه

مدتی قبل پایگاه خبری تحلیلی نیلکوه پس از انتشار خبری با عنوان "گرگان و كلاله آسیب‌پذیرترین مناطق گلستان در موضوع زمین‌خواری" در سایت‌های استان بر آن شد تا گزارشی را از وضعیت زمین‌خواری در شهرستان کلاله تهیه کند. گزارشی با عنوان " تعرض به هزاران هکتار از مراتع شرق گلستان عرصه را بر دامداران تنگ کرده است ".

در پی انتشار گزارش نیلکوه رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلاله جوابیه‌ای به پایگاه خبری نیلکوه ارسال کرد و با توجه به اینکه این جوابیه خارج از عرف اداری بدون شماره و ثبت دفتری و خطاب قرار دادن سایت نیلکوه و.. بود قصد انتشار آن را نداشتیم تا مدیر این اداره مشکلات روال اداری این جوابیه را طی کرده و پس از انتشار داده شود.

اما پس از انتشار این جوابیه در برخی سایت‌های استان بر آن شدیم تا ضمن انتشار این جوابیه پاسخی به جوابیه‌این اداره داده شود.

محمدصادق بشکوفه رییس اداره منابع طبیعی کلاله در جوابیه خود در سه سطر اول سه بار کلمه کذب را به‌کاربرده تا از اساس این گزارش را غیرواقع جلوه دهد.

بشکوفه در ابتدای این جوابیه آورده است که چگونه می‌شود دره سبد لی که 1820 هکتار مساحت دارد هزاران هکتار از آن تخریب‌شده باشد.

در گزارش نیلکوه آمده است:

1820 هکتار از مراتع این منطقه (دره سبدلی) تحت چرا دام 25 دامدار است. هزاران دامدار دیگر از استان‌های خراسان شمالی، سمان و گلستان در مراتع شهرستان کلاله حق چرای دام 120 روزه رادارند.

چند سال است که کشاورزان روستاهای کلاله به‌طور غیرمجاز و شبانه هزاران هکتار از بهترین نقاط مسطح این مراتع را شخم زده و محصولات کشاورزی کشت می‌کنند و به مسئولین منابع طبیعی این شهرستان و استانی هیچ وقعی نمی‌گذارند.

در این گزارش هزاران هکتار به‌کل مراتع کلاله اشاره دارد.

وی گفته چگونه می‌شود به هزاران هکتار تجاوز صورت گرفته باشد و مأمورین این اداره واکنش نشان نداده باشند. مؤید این موضوع اینکه اراضی با بیش از 10 سال هنوز خلعید نشده‌اند و روزبه‌روز کشاورزان متجاوز برای دامداران مشکلاتی ایجاد می‌کنند به‌طوری‌که برخی از این دامداران تهدیدهای جانی نیز شده‌اند.

وی مدعی شده است که هدف از تهیه این گزارش مطرح کردن خویش بوده. بشکوفه و کارمندان این اداره بدانند به‌حسب فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ مراتع بر هر خبرنگاران وظیفه است تا در این موضوع حساس باشند تا کم‌کاری و در برخی مواقع کم‌کاری مدیران به گوش مسئولین و مردم رسانده شود.

وی در بخشی دیگری از این جوابیه به‌دوراز اندیشه گفته "آیا واقعاً منابع طبیعی به تخریبات و تجاوزات این منابع هیچ عکس العملی نشان نداده است" باید گفت خیر یا اگر بوده بسیار اندک است که احساس نمی شود چراکه در خبری با عنوان " گرگان و كلاله آسیب‌پذیرترین مناطق گلستان در موضوع زمین‌خواری" و " زمین‌خواری در کلاله تبدیل به یک بحران شده است / هشدارهای عواقب این معضل به معاون رئیس‌جمهور و استاندار داده شد" رئيس پليس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان و فرماندار کلاله بر شدت زمین‌خواری در این شهرستان اشاره دارد.

گواه این کم‌کاری اداره منابع طبیعی کلاله آنکه به گفته دامداران قدیمی منطقه برخی از اراضی بیش از یک دهه به‌صورت غیرمجاز کشت می‌شود.

مسئولین منابع طبیعی کلاله بدانند نیلکوه حسب فرمایش مقام معظم رهبری حساسیت نسبت به منابع طبیعی را وظیفه خود دانسته و به‌زودی گزارش کاملی از اقدامات و کم‌کاری‌های این اداره در کلاله ارائه خواهد داد. حتی در این رابطه با ارائه کم‌کاری میزان تخلفات گزارش‌شده و...

البته باید گفت پیام اصلی این گزارش توسط مسئولین کلاله دریافت شده و حضور کارشناسان جی‌پی‌اس به دست در مراتع کلاله گواه این موضوست

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار