برگزاری جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن و مسابقات کشتی سنتی در کلاله

1403-07-02 01:07:28
0
45

فرماندار کلاله گفت: در نیمه اردیبهشت ماه امسال جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن، جشنواره موسیقی سنتی و مسابقات کشتی کورش در شهرستان کلاله استان گلستان برگزار می‌شود.

 

 

 

 

نصرت برزگر در گفتگویی اظهار داشت: در نیمه اردیبهشت ماه امسال جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن  در مراتع صوفیان شهرستان کلاله برگزار می‌شود و 16 اردیبهشت ماه اسب‌های اصیل ترکمن با رخ‌نمایی خود در مسابقه اسب اصیل با هم به رقابت می‌پردازند تا زیباترین اسب اصیل ترکمن در سال 94 انتخاب شود.

وی افزود: این جشنواره هر ساله با هدف ایجاد اشتغال و کمک به صنعت گردشگری و معرفی توانمندی‌های موجود منطقه، توسعه  صنعت پرورش اسب اصیل در شهرستان کلاله برگزار می‌شود.  

فرماندار کلاله تصریح کرد: در این جشنواره 3 روزه که از 15 آغاز می‌شود، اقوام مختلف شهرستان در مراتع صوفیان به اجرای برنامه‌های هنری می‌پردازند.

وی با اشاره به استقبال ورزشکاران از این جشنواره گفت: در این روز میهمانان زیادی از داخل و خارج استان گلستان برای تماشای به شهرستان کلاله می‌آیند.

برزگر همچنین خبر از برگزاری نخستین جشنواره موسیقی سنتی و مسابقات کشتی کورش جام مختومقلی فراغی در شهر فراغی بخش پیشکمر داد و افزود: 17 اردیبهشت این جشنواره برگزار می‌شود که کشتی‌گیران از نقاط مختلف کشور و میهمانانی از کشور ترکمنستان در این جشنواره حضور خواهند داشت.

وی افزود: علاوه بر جوایز نقدی به برترین‌ها مسابقات کشتی کورش گوساله و گوسفند اهداء می‌شود.

شهرستان کلاله از شهرستان‌هایی است که اقوام مختلفی سال‌ها با وحدت در کنار هم زندگی می‌کنند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار