رئیس اداره تبلیغات اسلامی کلاله: ۵۰ درصد از معتکفین سال گذشته زیر ۳۰ سال بودند

1403-07-02 01:07:35
0
41

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کلاله  از حضور ۵۰ درصدی افراد زیر ۳۰ سال در مراسم معنوی اعتکاف سال 93 خبر داد.

 

 

 

 

حجت‌الاسلام رضا دیلمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کلاله در گفتگویی اظهار داشت: ۵۰ درصد از معتکفین شرکت کننده در مراسم معنوی اعتکاف سال گذشته زیر ۳۰ سال سن داشتند.

وی تصریح کرد: در سال ۹۳ تعداد ۴۰۰ نفر اعم از ۳۲۰خواهر و ۸۰ برادر در ۲ مسجد در مراسم اعتکاف شرکت کردند که از برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی خوبی بهره مند گردیدند و امسال ۴مسجد برای این امر معنوی در نظر گرفته شده است.

دیلمی اعتکاف را دوره کوتاه مدت خودسازی و تمرین زهد و فصل آرامش و تقرب الهی عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم با مساجد مورد نظر برای احیاء این سنت نبوی انجام شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کلاله ادامه داد: هماهنگی‌های لازم به منظور بهره‌گیری هرچه بهتر معتکفین از برنامه‌های فرهنگی در قالب ستاد اعتکاف در سطح شهرستان‌ انجام شده است و مسئولان اجرائی و ائمه جماعات تمام تلاش خود را برای استفاده بهینه از فضای فرهنگی و معنوی ایجاد شده به عمل می‌آورند.

حجت السلام دیلمی در پایان گفت: برای بهتر برگزار کردن این سنت حسنه که به فرموده ی مقام عظمای ولایت از رویش های انقلابی است از مبلّغین و مبلّغات بومی و غیر بومی و همچنین از روحانیون و ائمه جماعات شهرستان برای پاسخ به شبهات دینی و اجرا برنامه‌های فرهنگی و قرآنی استفاده خواهد شد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار