کشف یک تن و 900 کیلوگرم انواع مواد مخدر در گلستان

1403-07-02 01:07:27
0
40

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان گفت: در سال کذشته و در نتیجه تلاش نیروهای انتظامی استان، حدود یک تن و 900 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و در این رابطه 9 هزار و 378 نفر دستگیر و 47 باند منهدم شد.

 

 

 

 

 

در این رابطه اظهار کرد: اولین جلسه کمیته مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر استان در سال جاری به ریاست فرماندهی انتظامی استان برگزار شد و برنامه‌های مد نظر سال 94 در این کمیته مورد بررسی قرار گرفت که یکی از برنامه‌های اولویت دار برخورد با خرده فروشان و جمع آوری معتادان متجاهر در پی پاکسازی مناطق آلوده استان است.

وی اضافه کرد: سال گذشته اقدامات خوبی در جهت مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر در استان صورت پذیرفته و طی فعالیت‌های خوب و موثر نیروی انتظامی استان دو باند تهیه و توزیع مواد صنعتی شیشه در استان منهدم شد که از همین دوباند بالغ بر 14 کیلوگرم شیشه کشف شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اضافه کرد: یکی از برنامه‌های کمیته مقابله استان در سال گذشته برخورد با عناصر توزیع مواد مخدر صناعی بود که فعالیت‌های خوبی توسط نیروی انتظامی و همچنین دیگر اعضای کمیته، در استان صورت پذیرفت.

وی تصریح کرد: ورود به محیط‌های آموزشی یکی دیگر از اولویت‌های کاری با اهمیت ما در سال 93 بوده تا از طریق اجرای برنامه‌های آموزشی سازنده بتوانیم در برابر کنترل رفتارهای پرخطر اقدام نماییم.

حسینی افزود: با همت والای آموزش و پرورش استان در سال گذشته حق فعالیت‌های بایسته و سازنده‌ای در این حوزه به انجام رسیده که در اجرای برنامه‌ها با رشد 305 درصدی نسبت به سال 92 روبرو بوده که جای تقدیر دارد.

وی اظهار کرد: در تمامی شهرستان‌ها برای دخیل کردن دانش آموزان در امر مبارزه با مواد مخدر و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه جشنواره نوجوان سالم برگزار شد و در این 14 جشنواره آثار بسیار ارزنده‌ای توسط دانش آموزان عزیزمان تهیه و ارسال شد که از برنامه‌های ارزنده آموزش و پرورش استان محسوب می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: با در نظر گرفتن تدبیر دولت محترم در زمینه اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر ، این برنامه می‌تواند تاثیر‌گذار باشد، چرا که از طریق اجرای این برنامه جمعیت دانش آموزی و اولیای آنها در امر مبارزه دخیل شده و احساس مسئولیت بیشتری خواهند کرد.

وی یادآور شد: در سال 1393( 10 جلسه) کمیته مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر و 8 جلسه اتاق فکر این کمیته برگزار شد که در نتیجه جلسات کمیته مقابله 67 مصوبه در پی داشته و با همکاری همه دستگاه‌های عضو توفیقات خوبی در این عرصه حاصل شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جاری هم با همکاری همه مسئولین و مردم بتوانیم نسبت به عملیاتی کردن برنامه‌ها و طرح‌ها در زمینه برخورد قاطع با عناصر توزیع مواد مخدر موفق عمل نماییم./ایسنا

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار