سرهنگ رجبلي: اطلاعات شخصي خود را روي رايانه هاي که مستقيماً به اينترنت متصل مي شود ذخيره نكنيد

1403-08-06 04:08:32
0
11

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي گلستان در خصوص مديريت اطلاعات موجود در حامل هاي داده و فضاي مجازي به کاربران هشدار داد.

 

 

 

به گزارش کلاله خبر، سرهنگ حبيب الله رجبلي رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي گلستان اظهار كرد: بسياري از افراد به دليل مفقود شدن يا به سرقت رفتن حافظه فلش يا هاردديسک و افشاي اطلاعات شخصي ، اداري و سازماني در شبکه هاي اجتماعي يا سايت هاي اينترنتي با مشکل مواجه شده اند.

اين مقام انتظامي اظهارداشت: بسياري از دعاوي مربوط به سوء‌استفاده از اطلاعات شخصي افراد، ناشي از عدم آگاهي کاربران در نگهداري و حفظ اطلاعات شان مي‌باشد و اين امر موجب شده تا سود‌جويان و فرصت‌ طلبان از موضوع سوء‌استفاده کرده و اتفاقات ناگواري رخ دهد.

رئيس پليس فتا گلستان از كاربران اينترنت خواست از ذخيره كردن اطلاعات شخصي خود بر روي رايانه هايي که با آنها مستقيماً به اينترنت متصل مي شويد خودداري نمايند.

اين مقام انتظامي همچنين گفت:كاربران اينترنتي جهت تعمير رايانه خود، به مكانهاي غيرمجاز(افراد ناشناس) مراجعه نكنند و تا حد ممکن در هنگام تعمير و يا نصب هرگونه برنامه توسط مراکز تعمير درکنار رايانه خود حضور داشته باشيد.

سرهنگ رجبلي به آنان توصيه كرد: اطلاعات مهم شخصی خود بخصوص اطلاعات حساب هاي بانکي و رمز های خود را بر روي رايانه و يا در صفحات اينترنتي شخصي و يا عمومي ثبت نکنند.

وي در پايان به شهروندان توصيه كرد:در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرسCYBERPOLICE.IRبخش تماس با ما و يا از طريق شماره تماس هاي 2182421 و  2182282 گزارش نمايند./گلستان ما

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار